‎تعویق ۳ ماه حقوق ۱۰۰ کارگر «سدید ریخته گر»

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۱-۲۵-IranSOS- «این واحد تولید کننده قلطک‌های نورد گرم به دلیل آنچه کمبود نقدینگی خوانده می‌شود، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارخانه را ندارد.» منابع خبری در کارخانه «سدید ریخته‌گر» واقع در شهرستان اسلامشهر از تعویق ۳ ماه حقوق ۱۰۰ نفر از کارگران این کارخانه خبر می‌دهند. به گزارش ایلنا، این واحد تولید کننده قلطک‌های نورد گرم به دلیل آنچه کمبود نقدینگی خوانده می‌شود، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارخانه را ندارد.

بر اساس این گزارش، معوقات حقوقی کارگران مربوط به شهریور، مهر و آبان ماه سال جاری است که علاوه بر آن، کارگران یک چهارم از حقوق مرداد ماه را نیز از کارفرما طلب دارند.
‎به گفته کارگران این کارخانه، یک ماه از حق بیمه کارگران نیز در آبان ماه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است بطوری که اگر این مبلغ طی چند روز آینده به تامین اجتماعی پرداخت نشود به آن جریمه تعلق می‌گیرد.
‎بنا بر اطلاعاتی که توسط کارگران در اختیار ایلنا قرار گرفته، این کارخانه ماهانه توان تولید بیش از ۱۵۰ قلطک را دارد اما با امکانات مالی کنونی نمی‌تواند بیش از ۱۰ قلطک تولید کنند.
‎طبق اظهارات وی، یکی از عوامل بروز مشکلات نقدینگی در این واحد طولانی شدن روند تولید هر قلطک است. «برای تولید این محصول حدود ۴ ماه وقت صرف می‌شود. بعد از آن بیش از یک ماه (در صورت خوش حسابی مشتری) طول می‌کشد که پولش نقد شود.»
‎بر اساس این گزارش، مشتریان محصولات تولیدی کارخانه سدید ریخته گر بیشتر کارخانه‌های تولید کننده پروفیل هستند و این تولید کنندگان هر چند وقت یکبار باید قلطک‌های ماشین آلات خود را که مصرفی هستند تعویض کنند.
‎
یکی از کارگران سدید ریخته‌گر به ایلنا گفته است: «تعویق حقوق کارگران به بهانه وجود تحریم‌ها و نبود مواد اولیه تولید انجام می‌شد اما امروزه وضعیت کارخانه تا حدی بهبود پیدا کرده وذاگر سرمایه کافی مهیا شود بخش زیادی از مشکلات تولید مرتفع می‌شود.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال