‎حمله با چاقو به زنان در جهرم؛ ۶ تا ۱۲ زن مورد حمله قرار گرفته‌اند

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۱-۳۰-IranSOS- شماری از زنانِ عمدتا دانشجو در شهرستان جهرم در استان فارس توسط عوامل ناشناس با چاقو مورد حمله قرار گرفته‌اند. مقام‌های محلی مدعی بازداشت عاملان این حملات شده‌اند. تقاطع در گزارشی اعلام نموده که به گزارش خبرگزاری‌های رسمی ایران، حجت‌الله رضایی، “فرماندار ویژه جهرم” و “رییس شورای تامین” این شهرستان شامگاه جمعه (۷ آذر-۲۸ نوامبر) در جمع خبرنگاران گفت: «با تلاش نیروهای امنیتی، انتظامی، قضایی، بسیج و نیروهای مردمی طی مدت کمتر از ۷۲ ساعت عوامل نا‌امنی و کسانی که ایجاد مزاحمت و تعرض به نوامیس مردم داشتند دستگیر شدند.»

‎آقای رضایی بدون توضیح درباره‌ی انگیزه ضاربان و جزییات این حوادث، از “اقرار” بازداشت‌شدگان به “عمل قبیح” خود مبنی بر “حمله با چاقو به چند زن” خبر داد و افزود که آن‌ها در حال حاضر “تحت نظارت دستگاه انتظامی و قضایی” قرار دارند.

ساعاتی قبل از این اظهارات نیز لطف‌الله دژکام، “امام جمعه جهرم در سخنانی در “نماز جمعه” این شهرستان با اشاره به دستگیری “عوامل حمله به نوامیس مردم”، از دادستان جهرم خواست تا “اشد مجازات” برای این افراد در نظر گرفته شود.
‎به گزارش وب‌سایت محلی “پسین جهرم” او گفت که «تسامح در این مسائل سبب جرأت دیگران در ارتکاب این کارها می‌شود».
‎وی هم‌چنین با بیان این‌که «دشمنان نظام در پی بهانه‌ای برای زیر سوال بردن کشور هستند»، از مردم و دانشجویان “استدعا” کرد که این «بهانه» را «به دست دشمن ندهند».
‎در همین ارتباط، وب‌سایت خبری “شیرازه” نزدیک به سپاه پاسداران استان فارس، در گزارشی مدعی شد که افراد بازداشت‌شده در این پرونده، عمدتا از “اراذل و اوباش جهرم” بوده‌اند.
‎این وب‌سایت با اشاره به اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای اخیر در اصفهان، از آن‌چه که “القائات عده‌ای سودجو و مغرض” برای “متهم کردن بسیجیان” به عنوان عاملان حمله به زنان جهرمی نامید، به شدت انتقاد کرد.
‎گفتنی است خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی، “ایرنا” روز شنبه ۸ آذرماه در پوشش خبری سخنان مقام‌های محلی درباره‌ی حمله به زنان در جهرم، شمار قربانیان این حمله‌ها را “شش” نفر اعلام کرد و نوشت که پنج نفر از این خانم‌ها “دانشجو” هستند.
‎این در حالی است که گزارش‌های غیررسمی از مجروح شدن ۱۲ خانم در این حمله‌ها خبر داده و گفته‌اند که همه‌ی آنها از ناحیه “باسن” مورد حمله قرار گرفته‌اند.
‎شهرستان جهرم در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
‎جو این شهرستان در روزهای گذشته و در پی مسمومیت غذایی بیش از ۸۰ نفر از دانشجویان دانشگاه جهرم نیز ملتهب گزارش شده بود به طوری‌که دانشجویان این دانشگاه، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته (۳ و ۴ آذرماه) با برگزاری تجمع خواستار بررسی علل مسمومیت هم‌کلاسی‌های خود شدند و ظروف غذای خود را در محوطه دانشگاه رها کردند.
‎حمله به زنان در جهرم در حالی صورت گرفته که با وجود گذشت تقریبا دو ماه از اسیدپاشی به زنان در اصفهان، هنوز عامل یا عاملان آن شناسایی و بازداشت نشده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال