‎اعدام ده‌ها زندانی در قزل حصار و اعتصاب زندانیان

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۰۲-IranSOS- در اعتراض به اعدام ده‌ها زندانی در زندان قزل حصار کرج، زندانیان واحد ۲ این زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. به گزارش هرانا، در دو هفته‌ی اخیر، قریب به ۴۴ تن از زندانیان محکوم به اعدام محبوس در واحد ۲ زندان قزل حصار کرج، در گروه‌های ۱۱ نفره جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

آخرین گروه از این زندانیان ظهر امروز جهت اجرای حکم فراخوانده و به انفرادی منتقل شدند و احتمال قریب به یقین تا ساعاتی دیگر به دار آویخته خواهند شد. «علی گلیارانی»، «یوسف فاخته»، «منصور یادگاری» و دو نفر با نام کوچک «سلام» و «بهنام» اسامی پنج تن از این اعدامیان است.
‎زندانیان محبوس در برخی سالن‌های واحد ۲ این زندان از امروز، دوشنبه دهم آذر ماه، در اعتراض به این اعدام‌های جمعی به صورت نا محدود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
‎در واحد ۲ زندان قزل حصار کرج که از ۹ سالن تشکیل شده است، قریب به ۳۰۰۰ نفر از متهمان جرائم مربوط به مواد مخدر محبوس هستند و دستکم حکم اعدام ۱۰۰۰ تن از ایشان قطعی شده است.
‎گفتنی‌ست، قزل حصار که عمدتاً محل حبس متهمان جرائم مربوط به مواد مخدر است، یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های خاورمیانه محسوب می‌شود و تاکنون گزارش‌های متعددی در خصوص وضعیت بد بهداشتی و برخوردهای مسئولین با زندانیان منتشر شده است.
‎در پاییز سال گذشته نیز، اعتصاب هزاران زندانی اعدامی قزل حصار موجب آن شد که حدود شش ماه، مسئولان اجرای احکام در این زندان را متوقف کنند.
‎گزارش‌های تکمیلی در این خصوص متعاقباً منتشر خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال