‎جزئیاتی از فساد ۱۲ هزار میلیاردی

یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۰۷-IranSOS- یک سایت خبری، جزئیاتی تازه از فساد تازه کشف‌شده ۱۲ هزار میلیارد تومانی را منتشر کرد. این فساد بزرگ بانکی با پیگیری شخص وزیر اقتصاد و همکاری قوه قضائیه کشف شده است. به گزارش ایسنا، «تابناک» مدعی شد: پس از اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر کشف فساد ۱۲ هزار میلیارد تومانی جدید در نظام بانکی و تایید کلیت این فساد توسط رئیس کل بانک مرکزی، خبرنگار ما به اطلاعات جدیدی درباره این فساد دست یافته است.

براساس این اطلاعات، دو بانک «ت» و «ر»، موسسه «ث» و یکی از ایرلاین‌های بزرگ کشور، درگیر فساد ۱۲ هزار میلیارد تومانی جدید در نظام بانکی هستند.
‎در این میان، منشاء این فساد بزرگ، بانک «ت» گزارش شده و سایر موسسات در پی این موقعیت، سوءاستفاده کرده‌اند و به این ترتیب متخلفان تحت ضمانت‌نامه‌ها و چک‌های جعلی کلاهبرداری می‌کردند و تسهیلات کلان می‌گرفتند.
‎این فساد در برخی شعب بانک «ت» در استان کرمان رخ داده و جالب اینکه این تخلفات توسط شرکت‌های مختلف تحت پوشش برخی موسسات پولی شکل گرفته است.
‎یکی از مراجع امنیتی پس از اطلاع از این موضوع، جزئیات آن را در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است.
‎این فساد در دو پرونده در تهران و کرمان در حال پیگیری در دستگاه‌ قضایی است.
‎پیگیری‌ خبرنگار ما نشان می‌دهد که متهم ردیف اول این پرونده، دارای سابقه بوده و پیش از این، تخلفاتی در یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور داشته است.
‎در همین حال، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی هم تایید کرده‌اند که کلیه عوامل دیگر این فساد بزرگ، دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال