‎رضا و طاهر اکوانیان همچنان از ملاقات با خانواده محروم هستند

جمعه ۰۸ شهریور ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – با وجود گذشت ۱۷ روز از بازداشت رضا اکوانیان و طاهر اکوانیان، ایشان هنوز اجازه ملاقات با بستگان خود را پیدا نکرده‌اند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی سخنان “بزرگواری” نماینده کهکیلویه و بهمئی که از “چماق لری” در سخنان خود استفاده کرده بود، عصر روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ماه تجمعی اعتراضی در مقابل مجلس شکل گرفت که در پی آن ۱۵ تن از شرکت کنندگان بازداشت شدند.

از بین این تعداد “رضا اکوانیان” و “طاهر اکوانیان” همچنان در بازداشت‌گاه وزارت اطلاعات بسر می‌برند و تا کنون اجازه ملاقات با بستگان خود را پیدا نکرده‌اند.
‎یکی از بستگان این دو زندانی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: “رضا و طاهر تا کنون دو بار موفق به تماس کوتاه با منزل شده‌اند. ولی این گونه تماس‌ها تحت نظر مامورین انجام می‌شود و ما همچنان نگران سلامت ایشان هستیم. ما خبر داریم که رضا و طاهر همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند و دیروز که یکی از بستگان برای ملاقات با ایشان به زندان اوین مراجعه کرد به وی گفته‌اند که هر دو نفر ممنوع الملاقات هستند.”
‎وی در ادامه گفت: “به ما اطلاع داده‌اند (بزرگواری) نماینده مجلسی که تجمع در اعتراض به سخنان وی برپا شد، به پلیس امنیت مراجعه کرده و خواسته بود که متن صورتجلسه را عوض کنند. وی از پلیس امنیت خواسته بود در صورتجلسه جدید بنویسند که رضا و طاهر آمده بودند بر علیه نظام اعتراض کنند و کاری به بزرگواری نداشته‌اند. ما خبر نداریم که وی موفق به انجام این کار شده یا خیر.”
‎رضا اکوانیان وبلاگ نویس، شاعر و از اعضای پیشین مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بوده که سابقه بازداشت در سال ۱۳۸۸ را داشته و همچنین طاهر اکوانیان دانشجوی فلسفه دانشگاه بهشتی تهران، شاعر و سابقه بازداشت در سال ۱۳۸۸ را داشته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال