‎جلوگیری از برگزاری مراسم برای اعدام شدگان سال ۶۷ در خاوران

جمعه ۰۸ شهریور ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – مأموران امنیتی و انتظامی صبح امروز از برگزاری مراسم دهم شهریور ماه در گورستان خاوران جلوگیری کردند. به گزارش شبکه‌های اجتماعی و به نقل از جرس، ماموران از ورود بستگان اعدام شدگان سال ۱۳۶۷ به گورستان خاوران جلوگیری کردند. این در حالی است که تعداد ماموران نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده است.

جعفر بهکیش یکی از اعضای خانواده‌های اعدام شدگان در صفحه فیس بوک خود نوشت که امسال نیزمانند چندین سال قبل، ماموران امنیتی از اواخر مرداد ماه تماس با خانواده‌ها ی اعدام شدگان و یا احضار آنان به مراکز امنیتی را شروع کردند.
‎بستگان اعدام شدگان تابستان سال ۱۳۶۷ از سال ۱۳۶۸ بر اساس تصمیم جمعی قرار بر آن داشته‌اند که در دهم شهریور ماه هر سال در گورستان خاوران گرد هم آیند. اما هرسال آنان با محدودیت‌ها و ممانعت‌هایی برای برگزاری مراسم مواجه بوده‌اند.
‎همچنین در سالگرد اعدام‌های سال ۱۳۶۷ مادر انوشیروان لطفی که از جمله افراد اعدام شده در آن سال است، در پیام کوتاهی یاد همه اعدام شدگان سیاسی و عقیدتی را گرامی داشت.
‎به گزارش سایت بیداران او در پیام کوتاه خود از خاوران به عنوان دشت عاشقان نام برده و نوشته است: “تو عزیزان ما را در بر گرفتی و ٢۵ سال جسد آن‌ها را حفظ کردی، در محلی که نه نامی و نه نشانی و نه سنگی است و از خار و خاشاک پوشیده بود و هست.”
‎او در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه روزی آنجا را به گلستان تبدیل کنند، نوشته است: “آری، ٢۵ سال از آن تاریخ می‌گذرد، چه زود گذشت، اما و اما بر دل ما خانواده‌ها چه گذشت که خود دانیم و بس.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال