جایزه مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا برای کبودوند

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۱۶-IranSOS- مرکز بین المللی حقوق بشر درکانادا جایزه سال ۲۰۱۴ خود را به پدر حقوق بشر کردستان اهدا کرد، این جایزه به پاس تقدیر از فعالیت های حقوق بشری آقای محمدصدیق کبودوند که با بنیان گذاری سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و در راه حمایت از حقوق بشر زندانی شده و آزادی خود را از دست داده است، اهدا گردید.

نهاد مدافع حقوق بشر کانادا روز ۱۳ دسامبر طی مراسمی رسمی به این مناسبت جایزه سالانه خود را اهدا نمود.  پس از سخنرانی چندتن از مسئولان و دست اندرکاران پیامی از آقای کبودوند توسط خانم آوا هما نویسنده مقیم کانادا قرائت شد.

یادآور می گرددکه پیش از این نیز و در سنوات گذشته جوایزی به آقای کبودوند اهدا شده و تلاش های وی برای آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر مورد تقدیر قرار گرفته است. از جمله تقدیر انجمن جهانی قلم، عضویت افتخاری انجمن قلم سوئد، فرزندخوانده پارلمان کاریس آلمان، جایزه سالانه بریتیش پرس آوارد (روزنامه نگاران و مطبوعات بریتانیا)، جایزه ویژه هلمن- همت و جایزه سالانه نیابتی دیده بان حقوق بشر، عنوان روزنامه نگار سال ۲۰۱۱ اعلامی از سوی خانم ویکتوریا نولند (ماون وزارت خارجه ایالات متحده) و چند دوره کاندیداتوری جایزه صلح نوبل از طرف گروه پارلمانی کشورهای اروپایی
آقای محمدصدیق کبودوند از معدود زندانیانی است که صرفا به خاطر دفاع از حقوق بشر به یازده سال حبس محکوم گردیده و از هشت سال پیش در زندان به سر می برد. اگرچه هفته نامه متعلق به وی توقیف و اتهام ایشان تشکیل سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان اعلام شده است اما آقای کبودوند این حبس را غیرقانونی می دانند و گروه تحقیقات سازمان ملل متحد نیز این حبس را خودسرانه و به عبارتی غیرقانونی اعلام کرده است.
 ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴
دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال