‎اکرمی: حصر موسوی و کروبی کاملاً قانونی است

سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۳۰-IranSOS- سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و سیدنظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس در برنامه رادیو ایران به تبیین ریشه‌های فتنه ۸۸ و ابعاد حضور پرشور مردم ایران برای مقابله با این فتنه پرداختند. به گزارش فارس،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس و  با حضور در ویژه برنامه رادیویی بحث روز در رادیو ایران، که به مناسبت حماسه مردمی حمایت از ولایت فقیه در نهم دیماه سال ۸۸ تولید و پخش شد، به تبیین ریشه‌های فتنه ۸۸ و ابعاد حضور پرشور مردم ایران برای مقابله با این فتنه پرداختند.

حجت‌الاسلام اکرمی در ادامه این برنامه رادیویی با اشاره به اینکه سال ۸۸ دوره ای ویژه به جهت برگزاری انتخابات شکوهمند با حضور ۸۵ درصد مردم بود، گفت: حدود ۴۰ میلیون نفر به صحنه آمدند ولی در کنار آن، چه قبل از برگزاری انتخابات و چه بعد از آن، متاسفانه حواشی و مسائل جنبی بوجود آمد و تا روز نهم دی همان سال ادامه یافت. خود انتخابات شکوهمند، شیرین و ارجمند بود و می توانست فرصت مطلوبی باشد که پایه های نظام را محکمتر کند تا بتوانیم بر اساس آن اقتدار ایران اسلامی را به دنیا نشان دهیم.
‎رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: روز نهم دیماه فرصتی برای پالایش و شستشوی مسائل و آشوب‌های رخ داده از چهره نظام و انتخابات بود.
‎حجت‌الاسلام اکرمی گفت: من در سال ۸۸ از طرف مردم تهران نماینده مجلس بودم. در آن زمان ادعای تقلب شد اما در عمل هر پیشنهادی که از سوی مجلس خطاب به مدعیان و برای رسیدگی به این ادعا مطرح شد، بی جواب ماند. برخی دوستان آقای موسوی در جلساتی گفتند که تقلب نیست اما رسانه ای نکردند. در آن زمان مجلس هیچ سند محکمی درباره امکان بروز تقلب دریافت نکرد.
‎رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: در هر انتخابات پدیده‌ای بعنوان هواداران کاندیدای انتخاباتی داریم. اگر این هواداران با ایمان و صادق باشند به گونه ای هدایت کننده مشورت می دهند و اگر ایشان تقوا و صداقت نداشته باشند، هم خود را به چاه می اندازند و هم دیگران را.
‎وی افزود: آمار ۸۸ نشان می‌دهند میرحسین موسوی در تهران بیشتر از آقای احمدی‌نژاد رای آورد اما این دلیل نمی شود که در سایر شهرها نیز چنین بود است.
‎حجت الاسلام اکرمی گفت: قبل از برگزاری انتخابات برخی نمایندگان مجلس صریحاً آماری فرضی ارائه می‌دادند که حواشی و مسائل جنبی بوجود می‌آورد. البته باید دانست امکان تقلب در سراسر کشور و بصورت رله شده وجود ندارد؛ اما تخلف تا مادامی که افرادی بی سواد هستند و یا به دلایلی دیگر بعید نیست که آن نیز محدود بوده و باید مستند و معین شود.
‎وی با اشاره به پرونده حصر آقایان موسوی و کروبی که در شورای عالی امنیت ملی بررسی شده است گفت: این شورا یک مبنای قانونی دارد و مصوبات آن باید به تایید مقام معظم رهبری برسد. حصر موسوی و کروبی قانونی است.
‎رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: عده محدودی به خیابان‌ها آمدند و به مقدسات مردم توهین کردند اما همین مقدار محدود چون مقدسات را زیر سوال برد، از سوی مردم ما قابل تحمل نبود.
‎سیدنظام‌الدین موسوی نیز در این برنامه رادیویی با اشاره به اینکه بر اساس دیدگاه افراد فعال در سیستم اجرایی کشور، تقلب در انتخابات در سطحی که در سال ۸۸ ادعا شد امکان پذیر نیست، اظهارداشت: ممکن است در یک صندوقی یا در جایی تخلفی رخ دهد اما اختلاف آرا ۱۱ میلیون بود و این تقلب امکان نداشت چرا که سیستم اجرایی و نظارتی کشور از یکدیگر جداست و البته اکنون اصل این موضوع نیز از سوی کسانی که در آن زمان ادعای تقلب می‌کردند، نفی شده است.
‎مدیر عامل خبرگزاری فارس ادامه داد: متاسفانه حرکتی از قبل شروع شده بود که بهانه آن تقلب بود. مسئله تقلب چیزی نبود که زمان انتخابات ایجاد شده باشد بلکه از مدت ها قبل رسانه های خارجی و برخی رسانه ها و محافل داخلی شبهه عدم سلامت انتخابات را  آغاز کرده بودند و به همین دلیل در نوروز سال ۸۸، مقام معظم رهبری پیشاپیش به شبهه مخدوش شدن آراء پاسخ دادند، اما تقلب، کلید واژه و رمز عملیات فتنه بود.
‎وی با اشاره به تشکیل کمیته صیانت از آرا از سوی میرحسین موسوی گفت: برخی افراد فعال در این کمیته ادعا می‌کردند که هدفشان تنها ساماندهی ناظرین بود اما اگر به شرایط قبل از انتخابات توجه کنیم می‌بینیم که شکل گیری این کمیته در آن فضا، پیام خاصی را منتقل می کرد.
‎موسوی تصریح کرد: چون نمی شد قصاص قبل از جنایت کرد، تشکیل این کمیته طبیعی فرض شده بود اما بعد مشخص شد که این مسئله طرحی در راستای پیشبرد فتنه بوده است.
‎وی ادامه داد: وقتی لشکرکشی در خیابان باب شد، مقام معظم رهبری نکته مهمی فرمودند مبنی بر اینکه صندوق رای برای این مسئله تعیین شده که افراد آزادانه رأی بدهند و آمدن به کف خیابان‌ها معیار رای مردم نیست.
‎مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: در دولت آقای هاشمی، آقای خاتمی رای آورد و فردای آن روز آقای ناطق تبریک گفت. بعد از دولت آقای خاتمی آقای احمدی نژاد رای آورد و پس از دولت آقای احمدی نژاد نیز آقای روحانی رای آورده است. پس تقلب امری غیر محتمل در روند انتخابات است. یکی از مطالبی که موسوی مطرح می کرد این بود که قانون بد از بی‌قانونی بهتر است ولی بعد از انتخابات وی از هیچ قانونی تبعیت نکرد.
‎وی افزود: حماسه اصلی خود انتخابات و حضور مردم ایران بود که از تمام شمارهای عرف انتخابات در کشورهای دیگر بیشتر بوده است. این یعنی اعتماد مردم به مسیر مشارکت قانونی. دشمن توانست در اوج افتخار به ما پاتک بزند و آشوب راه بیاندازد. باید از این اقدام دشمن درس عبرت گرفت.
‎موسوی گفت: اگر ۸۵ درصد رای ماخوذه مخدوش نمی‌شد امروز در سیاست خارجی، مسئله تحریم و نیز مسئله هسته‌ای جایگاه بسیار بهتری داشتیم. خیلی از مسائل تبلیغاتی که در سالهای گذشته علیه ایران صورت گرفت ناشی از همان غبار فتنه است. مدیریت قوی مقام معظم رهبری و حماسه مردم توانست آن فتنه را سرکوب کند و عبور کنیم اما عوارض آن بر ما آسیب وارد کرد.
‎مدیر عامل خبرگزاری فارس با اشاره به تصویب قانون حصر آقایان موسوی و کروبی در شورای عالی امنیت ملی گفت: در گذشته هم برخی افرادی که صلاح عمومی و خود آن افراد نبوده که به دادگاه بروند، در حصر بوده‌اند، در زمان حضرت امام(ره) نیز آقای منتظری مدتها در حصر بود.
‎وی تأکید کرد: موسوی و کروبی اگر محاکمه می‌شدند احکام شدیدتری برای آنها تعیین می‌شد، رفتار امام(ره) در ارتباط با برخی افراد که چنین کارهایی می‌کردند تند و جدی بود. اینکه وی محاکمه قضایی نشد لطف به آنان بوده است. البته حصر، زندان نیست و به گونه ای در منزلشان برخی محدودیتها را دارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال