‎درخواست آمریکا برای تبادل امیر حکمتی

سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۳۰-IranSOS- وکیل‌مدافع امیر میرزایی‌حکمتی از درخواست آمریکا از ایران برای تبادل موکلش (زندانی آمریکایی محبوس در ایران) با برخی بازداشت‌ شده‌های ایرانی مقیم آمریکا خبر داد. سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ آخرین وضعیت پرونده‌ امیر میرزایی حکمتی گفت: آمریکا از طریق دفتر حافظ منافع خود در ایران درخواست تبادل وی را با برخی بازداشت‌شده‌های ایرانی مقیم آمریکا ارائه کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد که این درخواست مورد پذیرش قرار گیرد.

‎وکیل‌مدافع میرزایی حکمتی خاطرنشان کرد:‌ دقیقا در درخواست اسم افرادی که خواهان مبادله با امیرمیرزایی حکمتی هستند بیان شده، اما در حال حاضر مصلحت نیست نامی برده شود. ولی اگر قوه قضاییه صلاح بداند این موضوع را اعلام می‌کند.

‎علیزاده‌طباطبایی تصریح کرد:‌ روال این است که درخواست دولت آمریکا به وزارت امور خارجه کشورمان ارسال شود و وزارت امور خارجه از طریق معاونت بین المللی قوه قضاییه موضوع را بررسی می‌کند و بر اساس قراردادهایی که وجود دارد این تبادل در صورت امکان انجام می‌شود.

‎وی در رابطه با دادگاه مهدی هاشمی نیز گفت: تقریبا دفاعیات ما به پایان رسیده و امیدواریم جلسات آینده جلسات پایانی دادگاه موکلم باشد.

‎به گزارش ایسنا، بعد از دستگیری امیر میرزایی حکمتی و پخش اعترافات تلویزیونی او خبر محکومیت امیر میرزایی حکمتی به اعدام از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب منتشر شد که ۱۹ دی ماه سال ۱۳۹۰ دفتر سخنگوی قوه قضائیه با تایید این خبر به ایسنا گفت: حکم صادره به وکیل متهم ابلاغ شده است و این حکم قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است.

‎حدود دو ماه بعد حکم اعدام «امیر میرزایی‌حکمتی» که به جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم متهم بود، در دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض یعنی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

‎شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با رسیدگی مجدد به این پرونده «امیر میرزایی حکمتی» را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد و این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال