‎پرونده مهدیه گلرو به دست صلواتی رسید

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۱-۱۲-IranSOS- بنا به اخبار رسیده از سوی وکیل «مهدیه گلرو»، پرونده وی از شعبه دوم بازپرسی مستقر در زندان اوین، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارسال شده است. به گزارش هرانا به نقل از کانون شهروندی زنان؛ مهدیه گلرو، از فعالان حقوق زنان وعضو «کانون شهروندی زنان» است که روزچهارم آبان‌ماه ۱۳۹۳، و در پی تجمع مسالمت آمیز و قانونی فعالان زن در برابر مجلس شورای اسلامی که به منظور اعتراض به اسیدپاشی به زنان اصفهان انجام گرفته بود، بازداشت شد. وی از آن زمان تاکنون در بند ۲ الف زندان اوین به سر می‌برد.

دو روز پس از دستگیری مهدیه گلرو، کانون شهروندی زنان طی اطلاعیه‌ای، بازداشت عضو خود را محکوم و خطاب به مسئولان، خواهان آزادی مهدیه گلرو، و بازداشت اسیدپاشان اصفهان شد. سه هفته پس از آن نیز کانون شهروندی زنان با جمع آوری سیصد امضاء نامه‌ای سرگشاده را برای رسیدگی به وضعیت مهدیه گلرو و آزادی وی تهیه و برای ریاست جمهوری ارسال کرد. دراین نامه نوشته شده بود:
‎«جناب آقای روحانی، مهدیه گلرو ازجمله زنانی است که با امید به وعده‌های انتخاباتی شما مبنی بر تبعیض زدایی از زنان و گسترش نهادهای جامعه مدنی و برداشتن فضای امنیتی بر سرفعالیت‌های مسالمت آمیز مدنی، درکمپین انتخاباتی شما درسال گذشته تلاش کرد و پس از آن نیز همواره در چارچوب قوانین گام برداشته است. حال می‌خواهیم از شما بپرسیم آیا زندانی کردن مهدیه گلرو مخالف وعده‌های انتخاباتی شما نیست؟ بی‌شک زندان جای مردان اسیدپاش است که شهر‌ها را برای زنان ناامن کرده‌اند، نه جای زنان متعهد و قانون‌مداری هم‌چون مهدیه گلرو.»
‎اما متاسفانه به رغم پیگیری‌های اعضای کانون شهروندی، این درخواست‌ها برای رسیدگی به وضعیت مهدیه گلرو و آزادی وی، هنوز از سوی رئیس جمهور و همکاران ایشان درمعاونت امور زنان ریاست جمهوری، پاسخ مشخصی نگرفته است.
‎از سوی دیگر به رغم همه امیدواری‌هایی که وجود داشت که حداقل پس از اتمام دوماه قرار بازداشت مهدیه گلرو، وی آزاد خواهد شد، اما متاسفانه به رغم اتمام قرار اولیه و پایان یافتن بازجویی‌هایش پس از دوماه، بازداشت وی دوباره تمدید شد. دراعتراض به این مسئله کانون شهروندی زنان، نشستی اعتراضی دراین مورد برگزار کرد. از سوی دیگر دوماه پس از بازداشت مهدیه گلرو، نامه‌ای دیگر با امضای هفتصد تن از فعالان مدنی در خطاب به ریاست جمهوری و برای رسیدگی به وضعیت مهدیه گلرو منتشر شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال