‎محمدرضا رحیمی به پنج سال و ۹۱ روز حبس و پرداخت سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان محکوم شد

‎پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ -۲۰۱۵-۰۱-۲۲-IranSOS- شهریور ماه سال جاری بود که غلامحسين محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران  خبر از صدور حکم معاون اول رییس جمهوری سابق ایران داد و گفت: «تا زمانی که يک حکم قطعی نشده نمی‌توانيم در مورد جزئيات آن صحبت کنيم اما حبس و جزای نقدی شامل حکم وی می‌شود.» به گزارش مهر٬ هرچند که این اظهارات به مذاق رحیمی خوش نیامد، اما همین خبر نصفه و نیمه تیتر یک بسیاری از رسانه ها شد. رحیمی نیز در واکنش به این خبر گفت: «من فقط محمدرضا رحیمی نیستم، من معاون اول این نظام هستم.بنده ۳۴ سال سابقه خدمت در جمهوری اسلامی ایران را دارم؛ بنابراین نباید این قدر ساده به موضوع نگاه کرد!»

اما سرانجام محکومیت معاون اول دولت احمدی نژاد صادر شد. بر اساس خبر منتشر شده در خبرگزاری ایسنا  محمدرضا رحیمی به پنج سال و ۹۱ روز حبس و پرداخت سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان محکوم شد.
‎محمدرضا رحیمی معاون اول دولت محمود احمدی نژاد با رای شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور به پنج سال و ۹۱ روز حبس و پرداخت دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.
‎پرونده محمدرضا رحیمی بدوا” در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد که هیات قضایی این شعبه او را به ۱۵ سال حبس، پرداخت دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرده بودند ولی با اعتراضی که به رای شد پرونده به شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور رفت و این شعبه با تایید مجازات‌های رد مال و جزای نقدی، ۱۰ سال از مجازات حبس معاون اول دولت احمدی نژاد را کاهش داده است.
‎هرچند که بر این اساس رحیمی تا کنون توانسته است ده سال از محکومیت حبس خود بکاهد ولی به نظر می رسد که همچنان از حکم خود رضایت ندارد. 

محمدرضا نادری وکیل مدافع محمدرضا رحیمی به یکی از خبرگزاری های داخلی گفت: ما به این رای اعتراض داریم. برای همین طی روزهای آینده درخواست اعاده دادرسی خواهیم کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال