‎افزایش تصاعدی تعداد زنان “کارتن‌خواب”

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۱-۲۲-IranSOS- شهیندخت مولاوردی در حاشیه بازدید از سرای مهربانو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این بازدید در چارچوب برنامه‌های دولت به منظور جلب مشارکت‌های مردمی و نهادهای مدنی برای توانمندسازی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام شده است و برای نخستین بار شاهد ساخت سرای مهربانو با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد هستیم.

وی با بیان اینکه دولت از چنین اقداماتی حمایت می‌کند تاکید کرد: بدون جذب مشارکت مردمی دولت نمی‌تواند به اهداف خود به طور مطلوب دست یابد. در این شرایط هرگونه همکاری و هماهنگی و حمایت از چنین اقداماتی انجام می‌دهیم.

‎وی افزود: حضور من در این مکان به منظور نشان دادن اهمیت دولت برای انجام چنین حرکاتی است و به سهم خود تلاش می‌کنیم برای پیشبرد چنین حرکاتی بسترسازی کنیم.

‎به گزارش ایسنا، اکبر رجبی، مدیرعامل موسسه طلوع بی‌نشان‌ها به خبرنگاران گفت: سرای مهربانو ویژه زنان آسیب دیده اجتماعی است و در بهمن ماه افتتاح می‌شود. افرادی که در این مکان حضور می‌یابند «خود معرف» هستند و خدمات آنان به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود.

‎وی درباره نحوه تامین هزینه‌های سرای مهربانو اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر خیر با موسسه طلوع بی نشان‌ها در ارتباط هستند.

‎مدیرعامل موسسه طلوع بی نشان‌ها افزود: ماهانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان هزینه برای تامین غذای افرادی که قرار است در این مجموعه نگهداری شود صرف می‌شود البته بسیاری از خیرین به صورت رایگان خدمات پزشکی، ارائه می‌دهند.

‎وی با بیان اینکه افرادی برای حضور در سرای مهربانو اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این افراد در حال حاضر شناسایی شده‌اند و به آنان علاوه بر خدمات مختلف مهارت‌هایی مانند قالیبافی، سفالگری، معرق کاری در ۱۴۵ واحد درسی تدریس می‌شود.

‎به گزارش ایسنا، در جریان بازدید مولاوردی از سرای مهربانو جمعی از معتمدین محل از جمله پدر دو شهید در سرای مهربانو حضور پیدا کردند و با ابراز نگرانی از نگهداری زنان آسیب دیده اجتماعی در این منطقه ابراز امیدواری کردند که انجام این کار موجب بدنام شدن محله آنان نشود.

‎رجبی و مولاوردی به آنان اطمینان خاطر دادند که این اتفاق رخ نخواهد داد چرا که این مرکز زیر نظر دولت اداره می‌شود.

‎در همین زمینه محمد نصر اصفهانی، مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور گفت: راه اندازی سرای مهربانو یک اقدام پیشگیرانه است و زنانی که قرار است در آن نگهداری شوند بعضا دچار خشونت خانگی شده‌اند.

‎وی تاکید کرد: مسئولیت دو مکان به هیچ وجه به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود، یکی از آنها شیرخوارگاه و دیگری مراکز آسیب‌های اجتماعی است.

‎به گزارش ایسنا، در این بازدید سارا چرتابیان، نایب رئیس هیئت مدیره موسسه طلوع بی نشان‌ها اظهار کرد: ۱۵ شغل برای زنان آسیب دیده اجتماعی در این مکان آماده می‌شود و آنها باید ۴۵ واحد مهارتی را در رشته‌هایی مانند قالیبافی و گلیم بافی پشت سر بگذارند.

‎وی افزود:‌ در حال حاضر سرای مهربانو برای ۷۰ نفر تجهیز شده است ولی قابلیت پذیرش ۲۵۰ زن آسیب دیده اجتماعی را نیز داریم.

‎وی با اشاره به اقدامات دیگر موسسه طلوع بی نشان‌ها اظهار کرد: سال گذشته ۹۲۷ معتاد مرد بهبود پیدا کردند.

‎در ادامه این برنامه مولاوردی از نمایشگاه صنایع دستی مردان بهبود یافته که شامل معرق کاری، ساخت ظروف مسی، صنایع دستی و غیره می‌شد بازدید کرد و از نزدیک با محصولات مردان بهبود یافته آشنایی پیدا کرد.

‎به گزارش ایسنا، رجبی به بیان آماری از زنان کارتن خواب پرداخت و اظهار کرد: در تهران ۵۰۰ زن کارتن خواب وجود دارد و لازم است به امور آنها رسیدگی کنیم. چهار سال قبل تعداد زنان کارتن خواب ۲۰۰ نفر بود اما به صورت تصاعدی این آمار در حال افزایش است و ما باید تلاش کنیم که مشکلات این افراد را سامان دهیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال