‎تاخیر دو ماه حقوق ۳۰۰ کارگر قوطی ایران با وجود حجم بالای تولید

یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۱-۲۵-IranSOS- در کارخانه قوطی ایران که یکی از شرکتهای معتبر در زمینه تولید انواع قوطی مواد غذایی فعالیت دارد، حدود ۳۰۰ کارگر کار می‌کنند که هر ماهه حقوق خود را با چند ماه تاخیر دریافت می‌کنند اما در دو ماه اخیر (آذر و دی) حقوقی دریافت نکرده‌اند. منابع کارگری ایلنا در کارخانه قوطی ایران از تاخیر دو ماه حقوق حدود ۳۰۰ کارگر قراردادی این کارخانه با وجود حجم بالای تولید خبر می‌دهند.

کارگران قوطی ایران به ایلنا گفته‌اند در این واحد تولید کننده انواع قوطی‌های مواد غذایی، حدود ۳۰۰ کارگر مشغول به کارند که هر ماه حقوق خود را با تاخیر دریافت می‌کنند. با این حال کارگران در دو ماه اخیر (آذر و دی) حقوقی دریافت نکرده‌اند.
‎بر اساس سخنان کارگران، علاوه بر حقوق، بخشی از مطالبات صنفی کارگران مربوط به تاخیر در پرداخت یک‌ساله عیدی است. به عنوان مثال قرار است کارفرما عیدی سال ۹۲ را پایان سال جاری به کارگران پرداخت کند.
‎کارگران می‌گویند تاخیر در پرداخت حقوق و عیدی در این کارخانه بصورت روال در آمده و کارگران از ترس از دست دادن شغل‌شان توان اعتراض به کارفرما را ندارند.
‎کارگران قوطی ایران همچنین نسبت به فقدان نهاد تاثیر گذار کارگری در این واحد تولیدی معترض‌اند. آنان می‌گویند «در این واحد بزرگ تولیدی بیش از ۱۰ سال است که انتخابات شورای اسلامی کار برگزار نمی‌شود چون کارفرما اعتقادی به تشکیل نهاد کارگزی ندارد و با انتخاب «نماینده کارگر» به جای تشکیل نهاد صنفی، مشکلات ما را دو چندان کرده است.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال