‎بخشش یک اعدامی چند ثانیه قبل از‌ قصاص

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۲-۱۹-IranSOS- مرد جوانی که به اتهام قتل عمد، در زندان اردبیل پای چوبه‌دار رفته بود، چند ثانیه قبل از اجرای حکم با بخشش اولیای دم به زندگی بازگشت. به گزارش هرانا به نقل از سایت ساوالان؛ متهم که در بازجویی به قتل مرد جوان اعتراف کرده بود عنوان کرد: من و مقتول با هم اختلاف مالی داشتیم. روز حادثه قصد پایان دادن به مشکلمان را داشتیم که دعوایمان شد و پس از شدت گرفتن درگیری با چاقویی که برای ترساندن وی با خود برده بودم، ضربه‌ای به او زدم. زمانی که او غرق در خون کف خیابان افتاد، ترسیدم و فرار کردم. قصد آسیب رساندن به او را نداشتم و ناخواسته باعث مرگش شدم.

من از کاری که کرده‌ام خیلی ناراحتم و گرفتار عذاب وجدان شده‌ام.
‎متهم به قتل پس از بازسازی صحنه جنایت روانه زندان شد و پرونده نیز با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان اردبیل ارسال شد.
‎مدتی بعد متهم پای میز محاکمه قرار گرفت و با توجه به درخواست اولیای دم برای اعدام متهم، او از سوی قضات دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد که حکم اعدام به تائید دیوان عالی کشور رسید و در ادامه به واحد اجرای احکام دادسرای اردبیل ارسال شد.
‎با گذشت پنج سال از وقوع حادثه، سحرگاه دیروز مقدمات اجرای حکم آماده شد و ماموران زندان متهم را از سلول انفرادی خارج کردند. امیدی به بخشش خانواده مقتول نداشت و با هر گامی که برمی داشت، یک قدم خود را به مرگ نزدیک‌تر می‌دید.
‎مرد جوان با دیدن اولیای دم که در حال گریه بودند، به گریه افتاد و التماس کرد او را ببخشند. آن‌ها طناب دار را بر گردن متهم انداختند و قرار بود تا چند ثانیه دیگر پرونده زندگی او برای همیشه بسته شود که اولیای دم فریاد زدند «قاتل را بخشیدیم».
‎ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل در این باره به جام جم گفت: واحد هیات صلح و سازش اجرای احکام دادگستری استان اردبیل از پیش از اجرای حکم، برای جلب رضایت اولیای دم تلاش کرد و این تلاش‌ها تا ثانیه‌هایی پیش از اجرای حکم ادامه داشت و سرانجام موفق به جلب رضایت آن‌ها شدند و این خانواده پس از پنج سال، فرد اعدامی را بخشیدند

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال