‎احضار یک خبرنگار زن خبرگزاری ایسکانیوز به وزارت اطلاعات

‎سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۰۸-IranSOS- پس از انتشار اطلاعاتی مبنی بر اعلام پناهندگی سردبیر سابق خبرگزاری ایسکانیوز، یک خبرنگار این خبرگزاری نیز به وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. به گزارش هرانا به نقل از «سحام»؛ پس از انتشار اخباری مبنی بر اعلام پناهندگی امیرحسین متقی سردبیر سابق خبرگزاری ایسکانیوز، که برای پوشش اخبار مذاکرات هسته‌ای به لوزان سوئیس اعزام شده بود، یکی از خبرنگاران زن این خبرگزاری (ط. ر) برای دفعات متوالی به دفتر وزارت اطلاعات واقع در خیابان ابوذرغفاری شمالی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

ماموران این وزارت‌خانه دراین بازجویی‌ها، در پی کشف نوع روابط آقای متقی در برخورد با همکاران، کشف نیت قبلی برای اعلام پناهندگی، بررسی میزان و نوع روابط وی با جیسون رضائیان و ضبط گذرنامه این خبرنگار زن خبرگزاری ایسکانیوز اقدام کرده‌اند.
‎گفتنی‌است اداره اطلاعات سپاه پاسداران قرار بود به محض بازگشت امیرحسین متقی از لوزان سوئیس، وی را به اتهام ارتباط با افرادی که خبرنگاران رسانه‌های معاند درحاشیه اجلاس مذاکرات هسته‌ای خوانده‌اند، راسا بازداشت و برای بازجویی به بند دو الف زندان اوین و خانه‌های امن سپاه منتقل کند که آقای متقی با اطلاع از این موضوع، از بازگشت به کشور صرف‌نظر کرده است.
‎امیرحسین متقی در اولین اقدام خود پس از ارائه درخواست پناهندگی، با تلوزیون ایران فردا و علیرضا نوری‌زاده گفت‌وگویی انجام داده که دراین گفت‌وگو به اختلافات بیت رهبری با حسن روحانی رئیس جمهور اشاراتی شده است.
‎متقی سابقه فعالیت در خبرگزاری مهر، باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اعتماد، روزنامه بهار و رادیو و تلوزیون ایران و روزنامه فرهیختگان را در کارنامه خود دارد.
‎علی قربانی مدیرعامل ایسکانیوز در گفت‌وگو با خبرگزاری نیمه رسمی – امنیتی تسنیم تاکید کرد که امیرحسین متقی به عنوان خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز (رسانه وابسته به دانشگاه آزاد) به لوزان سوئیس اعزام شده بود.
‎قربانی در پاسخ به این سوال که آیا آقای متقی به عنوان خبرنگار ایسکانیوز جهت پوشش خبری مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ به لوزان سوئیس اعزام شده است؟ تاکید کرد: بله، ما وی را به عنوان خبرنگار ایسکانیوز به وزارت خارجه معرفی کردیم و پس از آن‌که متقی عکسی را با یکی از خبرنگاران در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد و مورد پسند مسئولان مجموعه ما نبود، سریعا نامه‌ای به وزارت امور خارجه ارسال کرده و اعلام داشتیم که متقی خبرنگار مجموعه رسانه‌ای ایسکانیوز نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال