گردهمایی برای همبستگی با نسرین ستوده و یارانش حق کار، حق دگراندیشان

شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۱۱-IranSOS- نسرین ستوده : «درهمه جای دنیا تحقق حقوق بشر به یک شرط اساسی وابسته است و آن فعالیت شهروندان و فعالان حقوق بشر در یک جامعه است. بنابراین تحقق حقوق بشر در ایران مثل همه جای دنیا، تبعیت می‌کند از دقت لازم و شهامت مدنی و فعالیت فعالان حقوق بشر در ایران.»

مصاحبه با سحام نیوز، ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ – ۶ آوریل ۲۰۱۵

هم‌میهن آزاده

در شرایطی که همه چیز تحت الشعاع مذاکرات هسته ای، و همه نظرها معطوف به توافق جمهوری اسلامی و قدرت‌های بزرگ بر سر برنامه اتمی جمهوری اسلامی ست، تاکید نسرین ستوده بر تلاش شهروندان برا ی تحقق حقوق بشر، در حقیقت هشداریست که نقض حقوق بشر در ایران را فراموش نکنیم. در همین مصاحبه نسرین می‌گوید :
«به یاد داشته باشیم یک‌سال و نیم بعد از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، هنوز آمار اعدام‌ها رو به افزایش است، وضعیت زندانیان سیاسی هیچ بهبودی پیدا نکرده، برخورد با فعالان حقوق بشر، وکلا، روزنامه نگاران، دانشجویان، کارگران و زنان هیچ تغییری نکرده». گزارش اخیر احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل هم وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران را تایید می‌کند.
رعایت حقوق دگراندیشان از اصلی‌ترین پایه های رعایت حقوق بشر در یک جامعه است. نسرین ستوده صد و شصت و هشتمین روز تحصن خود را برای دفاع از حقوق دگراندیشان در برابر کانون وکلای مرکز پشت سر گذاشت. او مصمم است حرکت شهروندی شجاعانه خود را تا لغو حکم غیرقانونی ممنوعیت اش از کار ادامه دهد.
«کارزار حق کار، حق دگراندیشان» در شهرهای مختلف اروپا و آمریکا گردهمایی‌های اطلاع‌رسانی برگزار می‌کند تا افکار عمومی جهان از مبارزه مدنی نسرین ستوده و دیگر شهروندان ایرانی در دفاع از «حق کار دگراندیشان»، آگاه شوند.
چهارمین گردهمایی همبستگی با نسرین ستوده و یارانش در پاریس، به دعوت سه نهاد دمکراتیک و حقوق بشری در روز یکشنبه ۱۲ آوریل از ساعت ۱۶ تا ۱۷ در میدان سن میشل برگزار می‌شود.
ما از ایرانیان ساکن پاریس دعوت می‌کنیم برای دفاع از حقوق دگراندیشان و برداشتن گام در راه تحقق حقوق بشر در ایران، در گردهمایی اطلاع رسانی و همبستگی با نسرین ستوده و یارانش، در روز یکشنبه ۱۲ آوریل در پاریس شرکت کنند.
انجمن جمهوریخواهان ایران – پاریس – جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس

——————————————-
League for the Defence of Human Rights in Iran (LDDHI) – FIDH member
‎جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (عضو فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر)ـ

‎فیس بوک  http://www.facebook.com/lddhi.fidh
E-mail: lddhi(at)fidh.org یا lddhi.fidh(at)gmail.com
Twitter: @fidh_fa
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCLy2KJACyt0kXaOm53OXtEw
 
‎صفحه ایرانِ فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر
‎صفحه فارسی فدراسیون
 
FIDH’s Iran page: http://www.fidh.org/en/asia/iran/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال