‎نسرین ستوده: حکمى مبنى بر کاهش محرومیت به من ابلاغ نشده است

دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۱۳-IranSOS- حکم کاهش محرومیت حرفه اى نسرین ستوده هنوز به وى ابلاغ نشده است. به گزارش هرانا، ارگان خبرى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اخبار تایید نشده اى منتشر شده بود مبنى بر اینکه دادیار اجراى احکام دادسراى ناحیه ٣٣، درنامه اى به کانون وکلاى دادگسترى مرکز، اعلام کرده است که شعبه۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران طى دادنامه اى ده سال محرومیت از حرفه وکالت نسرین ستوده را به دو سال تبدیل نموده است.

نسرین ستوده در این باره به گزارشگر هرانا گفت: «من تقاضاى اصلاح حکم را داده بودم ولى تا به حال به من چیزى در این باره ابلاغ نشده و صحت و سقم این خبر در اختیار کانون وکلا است و من نظرى ندارم»
‎نایب رئیس کانون وکلا در این باره پاسخ داد: «این مطلب هست و دادگاه تجدید نظر این تبدیل و کاهش محرومیت را انجام داده و در حدى که ما اطلاع داریم از طریق دوستان کانون وکلا به خود خانم ستوده هم گفته شده ولى هنوز یادداشت و رأى دادگاه را رویت نکردیم ولى چنین موضوعى وجود دارد.»
‎خانم ستوده در سال ۱۳۸۹ در دادگاه بدوی به ۱۱ سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوع الخروجی از کشور محکوم شد که شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ستوده را به شش سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت محکوم کرد.
‎به گزارش هرانا بعدا شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا به ریاست ماجد وثوقی، وکیل پایه یک دادگستری و دوتن از دادیاران این شعبه، روز شنبه ۲۶ مهر، حکم محرومیت نسرین ستوده از وکالت را صادر کرده است، این دادگاه که به منظور رسیدگی به درخواست دادسرای اوین تشکیل شده بود، با «محرومیت او از وکالت به مدت سه سال» موافقت کرده است.
‎خانم ستوده پس از تعلیق پروانه وکالت از سوی دادگاه انتظامی وکلا اقدام به تحصن با عنوان «حق کار، حق دگراندیشان»  در مقابل کانون وکلا کرده بود که هنوز ادامه دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال