‎رژیم ایران معترضان مهابادی را تهدید نمود/‎‫‬گزارش تصویری‫

جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۵-۰۸-IranSOS- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی، ابعاد و جزئیات مربوط به واقعه هتل تارای مهاباد را تشریح کرد. به گزارش (ایسنا) و به نقل از روابط عمومی استانداری، منطقه آذربایجان غربی، علیرضا رادفر در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که صبح امروز در محل استانداری ترتیب یافت، ابعاد و جزئیات مربوط به واقعه هتل تارای مهاباد را تشریح کرد.

وی در این ارتباط اظهار کرد: در روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در هتل تارای مهاباد، یک خانم به علت سقوط از طبقات هتل به پایین متاسفانه جان خود را از دست داد که در این ارتباط رسانه‌های معاند و ضد انقلاب سعی دارند با فضاسازی و ارائه اخبار کذب، چهره مهاباد را مخدوش و زمینه آشوب را در این شهرستان فراهم کنند.
‎رادفر ضمن تسلیت به خانواده متوفی افزود: متهم احتمالی این حادثه، دستگیر شده و قوه قضاییه با دقت و قاطعیت در حال بررسی موضوع تا حصول نتیجه است.
‎وی ادامه داد: به دنبال حادثه مذکور، برخی سایت‌های عمدتا بیگانه و ضد انقلاب، شروع به فضاسازی کردند که یک نفر از نیروهای امنیتی باعث شده که این خانم در حین فرار سقوط کند.
‎معاون استاندار تاکید کرد: شخصی که متهم احتمالی است، فردی است مربوط به بخش خصوصی و هیچ ارتباطی با نهادهای دولتی و امنیتی ندارد؛ این شخص به عنوان مشاور در هتل مستقر شده بود که در خصوص ارتقای درجه هتل به مسئولان هتل کمک کند.
‎رادفر همچنین به تجمع برخی از جوانان مهابادی در روز گذشته(پنج شنبه) در جلوی هتل تارا اشاره کرد و افزود: به دنبال فضاسازی رسانه‌های معاند، متاسفانه عده ای از جوانان مهابادی تحریک شده و دیروز جلوی هتل تارا تجمع و اقدام به آتش زدن هتل کردند.

‎وی اضافه کرد: با توجه به فضای بوجود آمده و اینکه احساسات مردم و جوانان در این موضوع جریحه دار شده ما این را طبیعی می دانیم و ممکن است چنین اتفاقی در هر هتلی بیفتد اما لازمه اش این نیست که از این احساسات سوء استفاده شود.
‎معاون استاندار افزود: در تجمع روز گذشته، نیروهای انتظامی ما با خویشتن داری تمام و با هدف مدیریت موضوع، اقدام کردند اما متاسفانه عده‌ای از این جوانان، از خویشتن داری پلیس سوء استفاده کرده و به هتل خساراتی را وارد کردند؛ برخی از این تجمع کنندگان مسئول هتل را مقصر حادثه می دانند که این موضوع نیز در حال بررسی است.
‎رادفر در ادامه با بیان اینکه تجمع روز گذشته متاسفانه آن جایگاهی را که مهاباد در چند سال اخیر در حوزه سرمایه گذاری، سرمایه پذیری و گردشگری بدست آورده بود، زیر سوال برد، افزود: در همین نوروز ۹۴، نزدیک به ۱۰۰ هزار گردشگر به مهاباد سفر کردند؛ این فرصت و ظرفیتی است که به سادگی بدست نیامده و حاصل فضای امن و آرامشی است که مردم فهیم، نخبگان مهاباد و مسئولان در این شهرستان بوجود آورده‌اند.
‎وی ادامه داد: در چند روز آینده نیز یک همایش سرمایه گذاری در مهاباد برگزار خواهد شد که مهمانان آن قرار بود در همین هتل تارا مستقر شوند؛ با این اوضاع آیا سرمایه گذاران رغبتی برای حضور و فعالیت در مهاباد خواهند داشت؟ لذا از مردم فرهنگی و فهیم مهاباد، والدین آن جوانان و منتفذین می خواهیم که این جوانان را توجیه کنند تا در مسیر اهداف معاندین نظام و عناصر ضد انقلاب کومله و دموکرات قرار نگیرند.
‎معاون سیاسی و امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: عناصر ضد انقلاب در تلاش هستند که اوضاع مهاباد را در این موضوع، به گونه دیگری نشان دهند و با انتشار اخبار کذب تیراندازی و کشته شدن افراد، می خواهند فضا را مخدوش کنند.
‎رادفر همچنین گفت: اکثر تجمع کنندگان روز گذشته در جلوی هتل تارا، جوانان بین ۱۵ تا ۲۲ سال بودند که تجربه کافی ندارند و به صورت احساسی با موضوع برخورد کردند؛ از والدین عزیز این جوانان می خواهیم که با این جوانان صحبت و آنها را توجیه کنند که با این اقداماتشان، فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه مهاباد را زیر سوال نبرند.
‎معاون سیاسی و امنیتی استاندار همچنین در رابطه با انتشار اخبار کذب در برخی رسانه‌ها مبنی بر تیراندازی نیروهای پلیس به تجمع کنندگان در روز گذشته نیز گفت: هیچ تیراندازی توسط نیروهای انتظامی ما در تجمع روز گذشته ی مهاباد صورت نگرفته و مامورین انتظامی، فقط با روش‌های ضد اغتشاش و با خویشتن داری کامل، سعی در متفرق نمودن تجمع کنندگان داشتند.
‎رادفر تاکید کرد: البته باید اذعان کنیم که این خویشتن داری همیشگی نخواهد بود و اگر ملاحظه شود که این احساسات و هیجان جوانان را به مسیر و کانال‌های مورد نظر معاندین و عناصر ضد انقلاب می ‌کشانند با قاطعیت تمام با موضوع برخورد خواهد شد.
‎وی ادامه داد: ما بصورت جدی پیگیر موضوع هستیم و مراحل لازم را طی می کنیم و مطمئنا با خاطیان این قضیه با قاطعیت برخورد خواهد شد.
‎معاون استاندار همچنین در رابطه با مجروحین تجمع روز گذشته مهاباد گفت: با توجه به وقوع آتش سوزی در هتل، عده ای جلوی ماشین های آتش نشانی را برای ورود به محوطه گرفته بوند و درگیری بین طرفین در محل بوجود آمد که در این درگیری، ۲۵ نفر مجروح شدند که ۷ نفر آنها از ماموران نیروی انتظامی هستند.
‎رادفر اضافه کرد: مجروحین بلافاصله جهت مداوا به مراکز درمانی اعزام شدند که به غیر از ۲ نفر آنها،‌ بقیه به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.
‎وی گفت: این دو مجروح نیز یکی در مهاباد مورد عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر حال وی مساعد است و دیگری نیز که به علت برخورد یک شیء به چشمش دچار جراحت شده بود جهت انجام مداوا به تبریز اعزام شد.
‎معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ادامه این نشست در رابطه با علت وقوع این حادثه نیز گفت: آنچه که سایت های معاند نظام و ضد انقلاب بعنوان علت وقوع حادثه مذکور در فضای رسانه‌ای و مجازی انتشار دادند، واقعیت ندارد و هیچگونه تعرضی نسبت به آن مرحومه با توجه به گزارش پزشکی قانونی، صورت نگرفته است.
‎رادفر همچنین در رابطه با فراخوان عناصر ضد انقلاب برای برگزاری تجمع های مختلف در مهاباد نیز گفت: هم تجمع روز گذشته و هم فراخوان هایی که ضد انقلاب برای برگزاری تجمع های دیگر در مهاباد مطرح می‌کند، همه اش با هدف ایجاد آشوب و آلوده نمودن فضاست و به هیچ وجه دلشان به حال مهاباد و مهابادی نمی سوزد.
‎وی اضافه کرد: از مردم فهیم مهاباد مخصوصا جوانان می خواهیم که به این فراخوان‌ها توجه نکنند؛ چون هدف این فراخوان‌ها که عمدتا توسط ضد انقلاب هدایت می شود، ایجاد آشوب و از بین بردن فرصت های توسعه مهاباد است که با زحمت و تلاش چندین ساله مردم مهاباد بدست آمده است.
‎معاون استاندار تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه در استان برای مدیریت موضوع انجام گرفته است.
‎رادفر همچنین با بیان اینکه خود مردم مهاباد از موضوع آتش زدن هتل ناراحت اند نیز گفت: آنچه که با توجه به رصد فضای مجازی محلی در مهاباد بدست آمد این نکته بود که خود مردم مهاباد از موضوع آتش زدن تنها هتل ۴ ستاره شهرستان، ناراحتند؛ چرا که این حادثه بسیاری از فرصت های سرمایه گذاری در مهاباد را از بین می برد.
‎وی خاطرنشان کرد: مطمئنم در روزهای آتی، مردم و نخبگان مهاباد این فضای از دست رفته را بازیابی خواهند کرد؛ ما نیز به مسئولان شهرستان مهاباد برای بازیابی و تلطیف فضا کمک خواهیم کرد.
‎معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ارتباط با پخش برخی تصاویر تجمع روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی نیز افزود: بسیاری از تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، اصلا مربوط به تجمع روز گذشته در مهاباد نیست و بیشتر این تصاویر جعلی و با هدف فضاسازی و مخدوش نمودن چهره مهاباد است.
‎وی در ادامه ضمن تسلیت به خانواده مرحومه از آنان بابت همکاری خوب و نزدیکشان در پیگیری قانونی حادثه مذکور، تشکر کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال