‎بدون دریافت حقوق ۲ ماه گذشته ‎۱۴ کارگر باسابقه «ذوب آهن ارسباران» بیکار شدند

پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۵-۰۷-IranSOS- منابع کارگری ایلنا در کارخانه ذوب آهن «ارسباران» اعلام کردند قرارداد کار حدود ۱۴ تن از کارگران قرار دادی و باسابقه کارخانه ذوب آهن ارسباران در سال ۹۴ به دلیل عدم نیاز تمدید نشده است و هم اکنون این تعداد کارگر برای پیگیری مطالبات مزدی معوقه خود به اداره کار تاکستان شکایت کرده‌اند.

کارگران می‌گویند؛ ذوب آهن ارسباران در گذشته حدود ۴۰۰ کارگر داشت که شمار زیادی از کارگران به تدریج در طی چند سال گذشته که صنعت کشور دچار بحران اقتصادی شده بود، اخراج شدند و تعداد کارگران این کارخانه به حدود ۷۰ نفر رسیده بود که کارفرما اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۱۴ کارگر دیگر را اخراج کرد.
‎طبق ادعای کارگران ذوب اهن ارسباران، اخراج کارگران این مجموعه صنعتی ادامه دارد و کارفرما در پاسخ به اعتراض کارگران گفته است در روز‌های آینده تعداد بیشتری از کارگران راخراج می‌شوند.
‎در خاتمه کارگران ذوب آهن اردبیل درباره مطالبات معوقه خود گفتند؛ کارگران این واحد تولیدی از اسفند ماه سال گذشته حقوق نگرفته‌اند. به همین دلیل مشکلات زیادی طی ۷۶ روز گذشته به کارگران این کارخانه تحمیل شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال