‎ابراز نگرانی عفو بین‌الملل از احتمال اعدام محمدعلی طاهری

پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۵-۱۴-IranSOS- سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل در اطلاعیه‌ای می‌گوید که احتمال اعدام محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار «عرفان حلقه»،که به اتهاماتی چون «توهین به مقدسات» در ایران زندانی است وجود دارد. به گزارش هرانا به نقل از رادیو فردا، در اطلاعیه عفو بین‌الملل که روز چهارشنبه، ۲۳ اردیبهشت، منتشر شد آمده است: «محمدعلی طاهری که به علت باورها و آموزه‌های روحانی‌اش و تحت اتهام توهین به مقدسات اسلامی، چهار سال است در سلول انفرادی زندان اوین به سر می‌برد، هم‌اکنون به اتهام افساد فی‌الارض، تحت محاکمه مجدد قرار دارد و این می‌تواند به اعدام او منجر شود.

بنا به اعلام این سازمان بین‌المللی و غیر دولتی مدافع حقوق بشر، آقای طاهری تاکنون در اعتراض به «نگهداری طولانی‌مدت خود در سلول انفرادی، دسترسی نداشتن به وکیل و نداشتن اجازه ملاقات با خانواده‌اش و نیز تهدید مکرر او و همسر و فرزندانش به قتل، ۱۲ بار اعتصاب غذا و چهار بار اقدام به خودکشی» کرده است.
‎محمدعلی طاهری که با راه‌اندازی موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» در سال ۱۳۸۰ به ارائه خدمات درباره «طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و سایمنتولوژی» پرداخته بود، در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد.
‎اتهامات او به اعلام عفو بین‌الملل و نزدیکانش «توهین به مقدسات اسلامی، ارتکاب اقدامات غیرقانونی از جمله لمس نامحرم، معالجه غیرقانونی بیماران، نشر افکار ضاله، سب‌النبی، راه‌اندازی تشکیلات غیرقانونی و عضویت در گروهک‌های ضدانقلاب» عنوان شده است.
‎پرونده آقای طاهری به اتهام «افساد فی‌الارض در دست بررسی است و سه تن از مراجع تقلید طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته، حکم ارتداد طاهری را صادر کرده‌اند».
‎لازم بذکر می باشد،۱۶ تن از اعضای «عرفان حلقه» به مجموعا ۳۷ سال زندان و ۱۳۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال