‎اعدام یک متهم به قتل در زندان وکیل آباد مشهد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۵-۱۷-IranSOS- مرد ۴۵ساله ای که به خاطر طلب ۱۰ هزار تومانی اش از یک جوان ۲۶ساله، او را با ضربه چاقو در کوچه معروف به «غربت ها» کشته بود، در زندان مرکزی مشهد به دار آویخته شد.

به گزارش هرانا به نقل از روزنامه خراسان، نوزدهم شهریور سال ۱۳۹۱ موتورسوار ۴۵ ساله ای که همسرش ترک نشین آن بود وارد بولوار توس مشهد شد و در کوچه معروف به «غربت ها» توقف کرد. همسر این مرد کنار موتورسیکلت ایستاد و او به یکی از پاتوق های معتادان رفت تا ۱۰ هزار تومانی را که بابت مواد مخدر از یک معتاد دیگر طلب داشت بگیرد اما در این میان مرد ۴۵ ساله که از بی توجهی جوان ۲۶ساله به خواسته او عصبانی شده بود چاقوی بزرگی را بر پیکر او فرو کرد و سعی داشت از محل حادثه فرار کند. در همین حال معتادان دیگر که متوجه ماجرا شده بودند از فرار او جلوگیری کردند. مرد ۴۵ ساله که دیگر راه گریزی نداشت چاقوی خون آلود را به همسرش داد تا آن را مخفی کند.
‎همسر موتورسوار نیز به طرف منزلشان گریخت و چاقوی خون آلود را شست تا اثری از خون روی آن نماند. وقتی ماموران اورژانس با تماس شهروندان به محل حادثه رسیدند مشخص شد که جوان ۲۶ ساله علایم حیاتی ندارد و به قتل رسیده است. دقایقی بعد ماموران کلانتری کاظم آباد عازم محل درگیری شدند و با دستگیری متهم مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) اطلاع دادند.
‎در بررسی های مقدماتی آلات و ادوات استعمال «شیشه» که در محل جنایت وجود داشت جمع آوری شد و موتورسوار معتاد نیز به صراحت ارتکاب قتل را پذیرفت. او در اعترافات خودمدعی شد: مقتول ۱۰ هزار تومان از من گرفته بود تا برایم مواد مخدر بخرد اما پولم را پس نمی داد. من برای گرفتن پولم به اینجا (کوچه غربت ها) آمدم ولی او از شدت خماری به دیوار تکیه داده بود و هر کاری می کردم پاسخی نمی داد به همین دلیل با چاقوی دسته بلند ضربه ای به او زدم که نقش بر زمین شد ولی خودم هم نفهمیدم این ماجرا چگونه رخ داد.
‎متهم این پرونده جنایی پس از تکمیل تحقیقات قضایی در دادگاه کیفری استان خراسان رضوی محاکمه و به قصاص نفس محکوم شد. رای صادره از سوی دادگاه با اعتراض وکیل متهم مواجه شد و این پرونده برای رسیدگی دقیق تر به دیوان عالی کشور ارسال شد، اما قضات دیوان عالی نیز رای دادگاه را تایید کردند. گزارش خراسان حاکی است با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، متهم این پرونده جنایی در زندان مرکزی در حالی که مقامات اجرای احکام دادسرای مشهد نیز حضور داشتند پای چوبه دار رفت و به مجازات رسید.
‎لازم به ذکر میباشد، اسم و زمان اجرای حکم از سوی مسئولین دولتی اعلام نشده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال