‎جستجوی مردمی برای یافتن دانشجویان ربوده شده در مکزیک

‎‎سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۱۶-IranSOS- جستجوی مردمی برای یافتن دانشجویان ربوده شده در مکزیک – Martin Mrochen, amerika 21 – برگردان: یوسف مجاب
بیش از شش ماه از مفقود شدن ۴۳ دانشجو در ایالت “گوعرو” واقع در جنوب مکزیک میگذرد و جستجوها همچنان برای یافتن مفقود شدگان ادامه دارد. تاکنون تنها جسد یکی از مفقود شدگان شناسایی شده است.
‎والدین٬ اقوام و دوستان مفقود شدگان خواستار ادامه تسریع روند تحقیقات در مورد سرنوشت ۴۲ دانشجوی دیگری هستند که به منطقه “آیتوزبتایا “ منتقل شده اند.

آنها ضمنن انتقاد شدید به تحقیقات دادستانی کل اعلام نموده اند که تاکنون اطلاعات جامعی از سوی دادستانی فدرال داده نشده است.
‎آنها خواستار همیاری مردمی به منظور یافتن مفقودشدگان هستند.
‎در همین رابطه سازمانهای اجتماعی از سوی دانشجویان رشته معلّمی و شهروندان شکل گرفته که باتفاق وابستگان مفقودین پادگانها و زندانهای ایالت “گوعرو” را برای یافتن اثر و نشانه ای از مفقود شدگان مورد بازرسی و جستجو قرار میدهند.
‎در پی این اقدامات دادستانی کل مکزیک٬ دستور بازداشت ۱۰ نفر دیگر از ماموران امنیت و پلیس را صادر نموده است . گفته میشود این افراد در ربودن ۴۳ دانشجوی رشته معلّمی نقش و شرکت داشته اند.
‎براساس اعلام دولت ایالتی این بازداشتها در پی تحقیقات دولتی صورت گرفته و میتواند به تحقیقات روشنگری در مورد سرنوشت ۴۲ دانشجوی باقیمانده کمک کند. برهمین اساس تاکنون ۵۸ نفر از افراد نیروهای امنیتی و پلیس در این منطقه بازداشت شده اند.


‎فعالان و مدافعین حقوق بشر اظهار میدارند که اینگونه از تلاشهای دولت برای کمرنگ نشان دادن نقش حکومت در این آدم ربایی ها و سرباززدن مسولین دولتی از پاسخگویی میباشند.
‎یکی از فعالین حقوق بشر بنام” آبل باراراهرین” در گفتگویی با روزنامه “لاجورنادو” اظهار داشته که مقامات دولت فدرال در نظر دارند که تحقیقاتی را که در منطقه “ایگولا” توسط یک تیم تحقیقاتی آرژانتینی  صورت میگیرد را متوقف نمایند.
‎“بارارا اراهوناد” از کمبودها در رابطه با همکاری دولت در انجام تحقیقات  میگوید و اعتقاد دارد که  نیروهای دولتی هیچگونه نقشه جامعی جهت یافتن دانشجویان مفقود شده ندارند.
‎بهمین دلیل والدین٬ وابستگان و دوستان مفقودشدگان مجبورند که خودشان مستقلن به جستجوها جهت یافتن دانشجویان ربوده شده ادامه دهند.
‎پیش از آن نیز انتقادات وسیعی از سوی رسانه ها در مورد گزارشاتی که تاکنون از سوی دولت فدرال منتشرشده صورت گرفته است . آنها به نقش نیروهای محلی پلیس در “ایگولا” و “کوکولا” برای ربودن و قتل دانشجویان اشاره میکنند و آنان راملزم به پاسخگویی میدانند.
‎یک گروه تحقیقات داخلی از شهر مکزیکو٬ تحقیقاتی را در مورد  اینکه ربوده شدگان احتمالن در یکی از پادگانها و یا انبارها به آتش کشیده شده باشند را انجام میدهد.
‎در این رابطه برای برگزاری هشتمین روز جهانی برای ۴۲ دانشجوی مکزیکی٬ از سوی فعالین و مدافعین حقوق بشر٬ فراخوانی در ماه ژوییه منتشر گردیده بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال