‎بخشش یک اعدامی در خراسان شمالی

‎‎دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۸-۱۰-IranSOS- زندانی محکوم به اعدام اهل شهرستان اسفراین از توابع “خراسان شمالی” که سال ۹۱ پسرعموی خود را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.به گزارش  هرانا به نقل از مهر،صبح  دوشنبه اولیای دم مقتول “الف- ش”، ۳۱ ساله و اهل اسفراین با حضور در یکی از دفاتر محضر این شهرستان در جنوب استان خراسان شمالی، رضایت خود را از “الف- ش”، قاتل فرزند خویش اعلام کرده و بدین ترتیب قاتل ۳۱ ساله از چوبه دار نجات یافت.

قاتل و مقتول، پسرعمو و هر دو اهل روستای کلاته بزرگ از توابع بخش مرکزی اسفراین بودند و سال ۹۱ در شهرستان گرگان در یک مرغداری مشغول به کار بودند که بر اثر اختلاف، قاتل پسرعموی خود را به قتل رسانده و پس از دستگیری در گرگان به قتل نیز اعتراف می کند.
‎پس از اعتراف “الف- ش” به قتل پسرعموی خود، وی در گرگان زندانی شده و پس از طی مراحل محاکمه به اعدام با طناب دار محکوم می شود.
‎درحالی که قرار بود حکم اعدام وی به زودی اجرا شود، با تلاش مسئولان قضایی گرگان و اسفراین، خانواده مقتول پس از سه سال از اعدام قاتل صرف نظر کرده و متهم  از طناب دار و قصاص رهایی یافت.
‎شامگاه یک شنبه در مراسمی با حضور دادستان عمومی اسفراین، اعضای شورای حل اختلاف زندان گرگان و اسفراین و اعضای شورای اسلامی، رضایت خانواده مقتول ۳۱ ساله گرفته و قاتل بخشیده شد.
‎از ابتدای امسال تاکنون ۹ نفر در خراسان شمالی به قتل رسیده اند که این تعداد به نسبت مدت مشابه پارسال یک نفر افزایش یافته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال