‎وضعیت وخیم جسمی سعید رضائی، یکی از مدیران اسبق جامعه‌ی بهایی

پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – سعید رضائی، یکی از هفت مدیر سابق جامعه بهائی ایران، که در زندان رجایی شهر کرج محبوس است، علی‌رغم وضعیت وخیم جسمی، به زندان بازگردانده شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی اعلام وضعیت جسمانی نامناسب سعید رضائی در زندان رجائی شهر، که حدود ۵ سال است بدون مرخصی در حبس به سر می‌برد و انتقال وی به بیمارستان جهت معالجه به علت بیماری گوارشی، پزشکان پس از انجام آزمایش‌های گوناگون از نارسایی قلبی وی مطلع می‌شوند؛ به طوریکه ۷۰ % از دو عروق قلبی ایشان مسدود شده است.
‎آقای رضائی حدود دو هفته پیش برای معالجه به بیمارستان منتقل شد و پس از عمل قلب علی‌رغم دستور پزشکان، مبنی بر مراقبت‌های پزشکی ویژه در محیط آرام و بدون تنش به مدت یک ماه، روز گذشته ۱۵ مردادماه مجددا به زندان رجائی شهر منتقل شد و این در حالی است که نگرانی‌ها نسبت به وضعیت نامطلوب جسمی ایشان در زندان رجائی شهر افزایش یافته است.
‎سعید رضائی یکی از هفت مدیر سابق جامعه بهائی ایران است که ۲۵ اردی‌بهشت ماه سال ۱۳۸۷ به همراه ۵ تن از دیگر اعضای این هیأت ۷ نفره به نام‌های فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، بهروز توکلی و وحید تیزفهم در پی حمله‌ی مأمورین امنیتی به منازل‌شان دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. این اتفاق در ادامه‌ی دستگیری مهوش ثابت یکی دیگر از این مدیران در اسفند ماه ۱۳۸۶ صورت گرفت.
‎لازم به یادآوری ست که دادسرای امنیت تهران، در بهمن ماه سال ۱۳۸۷، از صدور قرار مجرمیت برای ۷ تن از شهروندان بهائی به اتهام “جاسوسی برای اسرائیل”، “توهین به مقدسات” و “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” خبر داد. هر کدام از این افراد در مرداد ماه سال ۱۳۸۹، از سوی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به قضاوت قاضی مقیسه، به ۲۰ سال زندان و مجموعاً به ۱۴۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
‎گفتنی ست، عده ی زیادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی، مدت‌ها پیش از زندان اوین و دیگر زندان‌های کشور به زندان رجائی شهر کرج منتقل شده‌اند و در بند ۴ سالن ۱۲ این زندان به سر می‌برند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال