‎اعتراض کارگران فازهای ۲۱ و ۲۲ عسلویه به پرداخت نشدن طلب مزدی

یکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۰-۲۵-IranSOS- جمعی از کارگران فازهای ۲۱ و ۲۲ منطقه ویژه عسلویه در اعتراض به طولانی شدن زمان پرداخت مطالبات مزدی خود اعتراض کردند. منابع خبری ایلنا در منطقه عسلویه با اعلام این خبر افزودند: علت این اعتراض صنفی که از روز سشنبه بیست و هشتم مهرماه آغاز شده، پرداخت نشدن حدود چهار ماه دستمزد معوقه است.

در این خصوص گفته می‌شود معترضان که تعداد آنها نزدیک به پانصد کارگر است در فعالیت احداث خطوط لوله‌های تاسیسات نفتی (پایپینگ) اشتغال دارند ودر روز نخست تجمع صنفی خود را در محل کارگاه برپاکرده‌اند.
از قرار معلوم در روزهای بعدی معترضان با برپایی این اجتماع صنفی در محل ااقامت خودوصول طلب مزدی پرداخت نشده را خواستار شده‌اند.
گفته می‌شود این اقدام صنفی تا روز جعمه (اول آبان ماه)نیز که فعالیت کارگاه‌ها معادل نصف یک روز کاری است ادامه داشته و پس از تعطیلی روز شنبه به مناسبت عاشورا، امروز از سرگرفته شده است.
در خصوص علت پرداخت نشدن طلب مزدی این کارگران گفته می شود که ممکن است پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های پیمانکار از سوی کارفرمای اصلی و یا مشکلاتی که برای پیمانکار در تامین نقدینگی ایجاد می‌شود دلیل وقوع این تاخیر‌ها بوده باشد.
به گفته منابع ایلنا طبق عرف رایج در بیشتر کارگاه‌های مستقر در منطقه عسلویه کارگران در روزهای تعطیل جمعه نیز مشغول فعالیت هستند و ساعت کاری آنها معادل مدت زمان فعالیت در روزهای معمولی است و مصادف شدن مناسبت‌هایی همچون سوگواری تاسوعا در روز تعطیل جمعه دلیلی بر متوقف شدن فعالیت در این روز نمی‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال