‎محمد صدیق کبودوند؛ در نهمین سال حبس و تنها یک بار مرخصی

یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۲-۰۶-IranSOS- محمد صدیق کبودوند، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در نهمین سال حبس خود تنها یکبار به مرخصی اعزام شده است. به گزارش هرانا، محمد صدیق کبودوند، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر که به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری خود در زندان به سر می برد، تنها یکب ار و آنهم پس از اعتصاب غذایی طولانی به مرخصی اعزام شده و به جز آن وی از هیچ نوع مرخصی یا امکان دیگری برای خروج از زندان بهره مند نبوده است.

بنا بر همین گزارش، محمد صدیق کبودوند موسس سازمان حقوق بشر کردستان، دهم تیر ماه سال ۱۳۸۶ بازداشت و پس از محاکمه در مجموع به ده سال و نیم زندان محکوم شده است.
‎وی که در سال ۲۰۱۱ از جمله کاندیدهای جایزه صلح نوبل بود، در این سالها در زندان به عفونت کلیه، کاهش شدید قند خون و ضعف شدید جسمی مبتلا شده اما به گفته نزدیکانش اکنون در شرایط بهتر جسمی قرار دارد.
‎محمدصدیق کبودوند در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ده سال حبس و از بابت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق ارتباط و مراوده با سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و ارتباط و مکاتبه با شخص کوفی عنان دبیرکل وقت سازمان ملل متحد و گفتگو با رسانه‌های عمومی به یکسال حبس و جمعاً به یازده سال حبس محکوم شده است که در شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ده سال حبس از بابت تاسیس سازمان، مورد تایید قرار گرفته و قطعی شده است.
‎پرونده مربوط به فعالیت روزنامه نگاری که به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در هفته نامه پیام مردم توسط دادگاه عمومی و انقلاب سنندج به یکسال حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از روزنامه نگاری و مدیریت نشریه و ابطال پرونده انتشار پیام مردم محکوم شد که پس از تایید در دادگاه تجدیدنظر استان تهران میزان محکومیت حبس در دیوان عالی کشور به ۶ ماه تقلیل یافته است.
‎پرونده‌ای نیز مربوط به انتشار کتابچه‌ای در مورد زنان و نقض حقوق آنان در ایران که در دادگاه انقلاب آذربایجان غربی مطرح و مفتوح گردیده که فعلاً در مرحله بازپرسی و پیش از دادگاهی است و بلاتکلیف است.
‎هم اینک محمدصدیق کبودوند در سال های پایانی حبس در بند ۳۵۰ اوین، یک پرونده اتهامی دیگر نیز در جریان دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال