‎نگرانی کارگران از تجمیع بیمه‌ها بجا بود

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۲-۰۷-IranSOS- یک فعال صنفی کارگری عقیده دارد اتفاقی که در بیمارستان خمینی شهر افتاده است نگرانی کارگران از تجمیع بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت را تایید می‌کند. «اکبر قربانی» دبیر کمیته بیمه و درمان خانه کارگر در گفتگو با ایلنا با اشاره به اتفاق دردناکی که  حدود یک هفته پیش در یک بیمارستان دولتی خمینی شهر اصفهان برای یک کودک مجروح افتاد، گفت: با این وضع آیا کارگران حق ندارند که از ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت نگران شوند؟

وی افزود: اینکه پزکشی پس از اطلاع از ناتوانی مالی خانواده بیمار دستور دهد بخیه‌های زخم را بازکنند اتفاق کوچک و ساده‌‌ای نیست خصوصا آنکه مدیران وزارت بهداشت مدعی هستند که با اجرای طرح تحول سلامت وضعیت درمانی آحاد جامعه رشد مثبتی را پشت سر گذاشته است.
‎وی با یادآوری اینکه برای جامعه کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی دسترسی به خدمات درمانی یک نیاز ضروری محسوب می‌شود،  افزود:  در حال حاضر وقتی با وجود همه کاستی‌ها، کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی به صورت رایگان معالجه می شوند، با این وضع چه تضمینی وجود دارد که پس از ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی برای خانواده ۴۰ میلیونی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز ماجرای درد ناک بازکردن بخیه تکرار نشود.
وی با اشاره به کاستی های طرح تحول نظام سلامت گفت: قرار بود بر اساس برنامه پنجم توسعه، طرح تحول نظام سلامت به یک سری اهداف مشخص برسد که با اجرای نادرست و غیر اصولی این طرح، هیچ کدام از این اهداف محقق نشد.
عضو سابق هیات مدیره کانون شوراهای تهران با بیان این مطلب که با اجرای طرح تحول، تعرفه های درمان افزایش یافته گفت: ره‌آورد اجرای طرح تحول، تحمیل ۷ هزار میلیار تومان بار مالی به سازمان تامین اجتماعی است.
قربانی افزود: حتی اگر ادغام هم صورت بگیرد، طرح تحول نظام سلامت به علت اجرای غیر اصولی و صرف هزینه های سنگین بدون حصول نتیجه،  یک طرح شکست خورده است.
وی با بیان این مطلب که دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است  ادامه داد: در حال حاضر کارگران  تنها قشری هستند که تمام هزینه های سنگین  درمان را خودشان پرداخت می کنند و در چنین اوضاعی دست اندازی به اموال آنها به بهانه اجرای طرح ناکارآمد سلامت نه قانونی است، نه شرعی است و نه اخلاقی .
دبیر کمیته بیمه و درمان خانه کارگر با تاکید بر مطالبات درمانی کارگران از دولت گفت: بهتر است مقامات دولت تدبیر و امید به صدای کارگران گوش فرا دهند و بدانند که در حیطه درمان کارگران و بازنشستگان یک وظیفه اصلی دارند و آن هم پرداخت سرانه درمان ۴۲ میلیون نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی است.
این فعال کارگری در خاتمه گفت: بهتر است دولت به جای پافشاری بر طرح  ادغام و  ،  بهتر است سرانه درمان ۴۲ میلیون نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال