‎وضعیت بد زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج و عدم رسیدگی مسئولین

پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ – هرانا – زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج از وضعیت غذای زندان، قطعی تلفن، ممنوعیت مرخصی، مشکلات درمانی و بسیاری موارد دیگر در تنگنا قرار دارند و مسئولین زندان به این موضوع رسیدگی نمی‌کنند. یکی از زندانیان بند ۴ زندان رجایی شخر کرج به گزارشگر هرانا گفت: “مدت زیادی است که مسئولین بجای گوشت در غذا‌ها از سویا استفاده می‌کنند و پروتئین حیوانی بطور کامل از غذای زندانیان حذف شده است.

به‌تازگی نیز زندانیان سیاسی از طریق زندانیانی که در آشپزخانه زندان کار می‌کنند به این موضوع پی بردند که سویایی که در غذای زندانیان از آن استفاده می‌شود سویای خوراکی نبوده و غذای دام و تیور است. استفاده از سویای غیر خوراکی برای انسان در غذاهای زندان باعث نگرانی زندانیان نسبت به مسائل بهداشتی شده و این موضوع از طرف نمایندگان زندانیان سیاسی به مسئولین زندان تذکر داده شده، ولی با این حال مسئولین رسیدگی نمی‌کنند.”
‎وی در ادامه گفت: “ماه گذشته نیز نامه‌ای با امضاء ۶۰ تن از زندانیان سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به ریاست زندان نوشته شد که دارای ۷ آیتم بود. از جمله مواردی که زندانیان در این نامه درج کرده بودند رفع ممنوعیت تلفن، ملاقات حضوری و مرخصی زندانیان، رفع ممنوعیت زندانیان سیاسی از امکانات ورزشی و فرهنگی، متوقف کردن عکس‌برداری و انگشت‌نگاری از خانواده زندانیان سیاسی قبل از ملاقات حضوری بود. اما جدیدا که نمایندگان زندانیان سیاسی در جهت پیگیری نامه مذکور به مسئولین مراجعه کرده‌اند، به ایشان اطلاع دادند که این نامه مفقود گردیده و به دست ریاست زندان مردانی نرسیده است.”
‎وی در ادامه خاطرنشان کرد: “مشکل دیگر عدم رسیدگی به شکایات زندانیان در مقابل برخوردهای خشن زندان‌بان‌ها است. بطور مثال جعفر اقدامی مدتی پیش توسط یکی از سربازان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از سرباز مذکور شکایت کرد، ولی به شکایت وی رسیدگی نشد. دو سال پیش نیز همین اتفاق برای سه تن دیگر از زندانی سیاسی افتاده بود که هیچ‌گاه به شکایتشان رسیدگی نشد.”

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال