انتقال عبدالفتاح سلطانی به بهداری زندان اوین

سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۵-۰۴-IranSOS- ساعاتی پیش عبدالفتاح سلطانی، وکیل زندانی با احساس سوزش و تپش شدید قلب توسط اورژانش به بهداری زندان اوین منتقل شد. به گزارش هرانا، ساعاتی پیش آقای عبدالفتاح سلطانی، وکیل و فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین با احساس سوزش در ناحیه سینه و تپش شدید قلب توسط اورژانس زندان به بهداری اوین منتقل شد، از حال عمومی او پس از انتقال خبری در دست نیست.

پیش‌تر مائده سلطانی دختر این وکیل و فعال حقوق بشر زندانی به هرانا گفته بود: “پدر من در زندان دچار نوسان فشار خون شده و با مشکلات گوارشی جدی مواجه است، با وجود شرایط نامناسب بهداشتی و فضای کم و نبود نور و هوای آزاد، حتی زندانیان جوان هم به مرور دچار مشکلات جسمی خواهند شد، چه برسد به یک فرد ۶۰ ساله.”

عبدالفتاح سلطانی در ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ در پی اعتراضات به نتایج انتخابات، توسط ضابطان دادگاه انقلاب دستگیر و روانه بند دویست و نُه زندان اوین شد. اساس اتهامات علیه وی، شرکت در تاسیس «کانون مدافعان حقوق بشر ایران»، دریافت جایزه حقوق بشر شهر نورنبرگ آلمان، فعالیت تبلیغی علیه نظام و مصاحبه درباره وضعیت موکلانش با رسانه‌ها است.

او توسط قاضی مرتضوی متهم به جاسوسی – از طریق افشای اطلاعات پرونده موکلان خود که به جاسوسی متهم شده بودند – و همچنین تبلیغ علیه نظام شد و بیش از ۷ ماه را در زندان اوین گذراند. آقای سلطانی در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس و ۵ سال محرومیت از خدمات اجتماعی محکوم شد. اما دادگاه تجدید نظر وی را پس از ۲۱۹ روز حبس از کلیه اتهامات تبرئه کرد و تلاشهای او برای تحت پیگرد قرار دادن مقامات دستگاه قضایی به نتیجه‌ای نرسید.

عضو موسس کانون مدافعان حقوق بشر مجددا در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۰ دستگیر شد و از آن زمان تا کنون در زندان اوین به سر می برد. طی سال هایی که آقای سلطانی در زندان به سر برده است، بارها به دلیل بیماری قلبی و فشار خون به بهداری زندان مراجعه کرده و در سال ۱۳۹۲ برای ۴۱ روز در بیمارستان بستری بود که قبل از بهبودی کامل به زندان برگردانده شد.

وکیل زندانی در اسفند ماه ۱۳۹۰، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیر عباس به ۱۸ سال حبس در تبعید به شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در مرحله تجدید نظرحکم حبس به ١٣ سال کاهش یافت. این حکم با اعمال ماده ۱۳۴ به ۱۰ سال تقلیل یافت.

عبدالفتاح سلطانی همچنین بیست‌وهفتم دی ماه ۹۴ پس از بیش از چهار سال برای اولین بار به مرخصی اعزام شد و در پی مخالفت مسئولین قضایی با تمدید بیشتر مرخصی، این فعال حقوق بشر زندانی روز شنبه بیست و چهارم بهمن ماه به زندان بازگشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال