سال گذشته؛ ازدواج ۱۱۴ دختر زیر ۱۵ سال در اهر

سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۵-۰۴-IranSOS- رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان اهر از توابع استان آذربایجان شرقی، گفت که سال گذشته ازدواج ۱۱۴ دختر زیر ۱۵ سال سن در شهرستان اهر ثبت‌شده است. به گزارش هرانا به نقل از تسنیم، ابراهیم نیک نظر بابیان اینکه بیشترین آمار ازدواج با ۱۸۶ مورد طی ۱۲ ماهه در شهریورماه سال گذشته در اهر به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: “درمجموع ازدواج‌های ثبت در شهرستان اهر به یک هزار و ۶۳۶ مورد می‌رسد که در مقایسه با سال قبل آن با افزایش ۱۲ درصدی مواجه بودیم”.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته ازدواج ۱۱۴ دختر زیر ۱۵ سال سن در شهرستان اهر ثبت‌شده است، افزود: “اگر ازنظر میانگین سنی حساب کنیم ۲۸ سال برای مردان و ۲۳ سال برای زنان در اهر می‌باشد و ازنظر محل سکونت، ۱۱۶۲ مورد واقعه شهری و ۴۷۴ مورد واقعه روستایی در امر ازدواج ثبت کرده‌ایم”.

نیک نظر بابیان اینکه طی سال گذشته ۲ نفر از زنان زیر ۱۵ سال طلاق گرفته‌اند، بیان داشت: “میزان طلاق نسبت به سال ۹۳ نزدیک به ۷ درصد افزایش‌یافته و میانگین سن طلاق‌های ثبت‌شده در بین مردان ۳۳ سال و در بین زنان ۲۸ سال بوده به‌عبارت‌دیگر و ازنظر محل سکونت ۲۵۳ واقعه شهری و ۱۰۵ واقعه روستایی ثبت‌شده است”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال