عبدالکریم لاهیجی: رئیس و مقامات بلند پایه قوه قضاییه از جمله فاسدترین اشخاص ۳۰ سال اخیر هستند

جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۷-۰۱-IranSOS- عبدالکریم لاهیجی رئیس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر درباره سخنان انتقاد آمیز دیشب آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در خصوص ساختار درونی قوه قضاییه و خواست او مبنی بر برخورد قاطعانه با مفسدان داخل قوه‌قضاییه، می‌گوید به مصداق شعر معروف «ذات نایافته از هستی بخش، کی تواند که شود هستی بخش.» عبدالکریم لاهیجی می‌گوید رئیس و مقامات بلندپایه قوه قضاییه که دیشب در اطراف رهبر جمهوری اسلامی گرد آمده بودند، از فاسد ترین افرادی هستند که طی سی سال گذشته در جمهوری اسلامی بالاترین مقامات قضایی کشور را داشته‌اند.

عبدالکریم لاهیجی می‌گوید خانه‌ای که از پای بست ویران است، نمی‌تواند در جهت احقاق حقوق مردم قدم مثبتی بردارد. او می‌گوید که به رغم رواج فساد گسترده در راس هیات حاکمه جمهوری اسلامی ایران و نیروها و نهاد‌های پیرامونی آن، قوه قضاییه هیچ برخورد واقعی با این فسادهای گسترده نداشته است. این در حالی است که این قوه به عنوان یک دستگاه سرکوب، تحت نظارت رهبری خواست‌های مدنی و سیاسی جامعه ایران را به شدت سرکوب کرده و در این خصوص پرونده بسیار «درخشانی» دارد.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دیشب در دیدار با رئیس و دیگر مقامات قوۀ قضائیه خواستار برخورد قاطعانه با مفسدان داخل قوه‌قضاییه شده است. آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «در داخل قوۀ قضائیه با افراد متخلف و فاسد در همۀ استان‌ها و شهرها، با جدیت و قاطعانه برخورد شود و این شیوه باید استمرار یابد. وی همچنین گفت که سلامت قوۀ قضائیه را باید در درجه‌ی اول اهمیت قرار دهید و آن را یک کار اساسی بدانید.»

سخنان آیت‌الله خامنه‌ای تنها دو روز پس از اظهارات علی اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی بیان می‌شود. ناطق نوری در سخنان خود قوۀ قضائیه را مورد انتقاد قرار داده، او گفته بود: «قوه قضاییه جمهوری اسلامی در این سالها سیر قهقرائی داشته است.»

برخورد با فاسدان و پیگیری واقعی پرونده فسادها در قوه قضاییه، همچنین خواست حسن روحانی است که این موضوع را دو روز پیش در همایش قوه قضاییه صراحتاً بیان داشته است. حس روحانی در سخنان خود در روز همایش قوه قضاییه گفت: «این حق مردم است که بدانند که مسبب پول‌هایی که به غارت رفته است، چه کسانی هستند. اگر اموال مردم و پول بیت‌المال و پول نفت مردم را عده‌ای به تاراج و به یغما برده‌اند مردم ما می‌خواهند بدانند که این سازماندهی از کجا بوده است، چه کسانی مجوز صادر کرده‌اند، چه کسانی برنامه‌ریزی کرده‌اند، این پول چگونه در اختیار فرد یا افرادی قرار گرفته است و در کجا رفته است و در اختیار چه کسانی قرار گرفته و در کجا مصرف شده است.»

 

گفتگو با عبدالکریم لاهیجی را در اینجا بشنوید:  http://rfi.my/29dT6nf

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال