صدای زندانیان سیاسی ـ عقیدتی ایران باشیم

پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۷-۲۱-IranSOS-به گزارش جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران (عضو فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر)، شماری از ایرانیان آزادی‌خواه و طرفدار حقوق بشر برای همبستگی با زندانیان سیاسی و عقیدتی در روزهای آتی با برگزاری آکسیون‌هایی از جمله اعتصاب غذای نمادین یا حرکت‌های اعتراضی دیگر در کشورهای مختلف صدای ده‌ها زندانیان سیاسی و عقیدتی ایران را که در ماه‌های اخیر دست به اعتصاب غذا زده‌اند، به گوش مردم  جهان خواهند رساند.

جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران (عضو فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر) از این اقدام‌های اعتراضی در راه آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران پشتیبانی می‌کند و عموم ایرانیان آزادی‌خواه و حامی حقوق بشر را نیز به حمایت از این زندانیان فرا می‌خواند

زمان: روز جمعه ۲۲ ژوئیه تا روز یکشنبه ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۶

شهرهای محل برگزاری:‌ آتلانتا، پاریس، دالاس، دورتموند، فرزنو، کلگری، گوتنبرگ، مونترئال، نیویورک، ونکوور، هامبورگ و برخی شهرهای دیگر اروپا، آمریکا و کانادا 

برنامه‌های پاریس:

–        اعتصاب غذای نمادین ۴۸ ساعته از ساعت ۱۸ روز جمعه ۲۲ ژوئیه تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۴ ژوئیه، در شماره ۷۵ بولوار ونسان اوریُل

–        ۷۵ Boulevard Vincent Auriol, 75013 Paris – Métro: Chevaleret

–        

–       گردهمایی از ساعت ۱۸ تا ساعت ۲۰ روز شنبه ۲۳ ژوئیه در میدان جمهوری (رپوبلیک)

–        Place de la République, 75004 Paris – Métro: République

 

*******

متن فراخوان به شرح زیر است:

برای همبستگی با زندانیان سیاسی ـ عقیدتی در ایران

و پشتیبانی از خواست‌های آنها

موج اعتصاب غذای زندانیان سیاسی – عقیدتی در ایران به شدت نگران کننده است.* این اولین‌بار نیست که آنها برای اعتراض به احکام ناعادلانه، شرایط اسفبار زندان، سرکوب مضاعف، تبعیض، نبود امکان معالجه برای زندانیان بیمار و رسیدن به خواست‌های‌شان به اعتصاب غذا روی می آورند!

زندانیان سیاسی – عقیدتی در ایران عاشق زندگی هستند و  با همه وجودشان حرمتِ جسم و جان انسان را پاس می‌دارند. آنها برای شکفتن و بارور شدن زندگی همه شهروندان مبارزه می‌کنند. آنها به خاطر اعتراض به نبود آزادی و برابری و شرایط دشواری که در ایران بر گسترده ترین بخش‌های جامعه حاکم است زندانی شده اند. اعتصاب غذای آنها برای اثبات قدرت و یا ریاضت‌کشی نیست، اعتراض است و مبارزه برای زندگی.

در ماه های گذشته، بیش از شصت نفر از زندانیان سیاسی – عقیدتی* در ایران مجبور شده اند برای رسیدن به خواست‌هایشان به اعتصاب غذا روی بیاورند. این اعتصاب غذاها گاه روزها و هفته ها و حتا بیش از دو ماه طول کشیده و سلامت و جان زندانی را در خطر قرار داده است. هم اکنون و طبق آخرین اخبار، مریم نقاش زرگران, سعید حسین زاده موحد، رسول حردانی، علی حمزه زاده و ابراهیم فیروزی در اعتصاب غذا هستند.

ما برای اعتراض به شرایط غیرانسانی حاکم بر زندان‌های جمهوری اسلامی ایران، برای پشتیبانی از خواست‌های به حق زندانیان سیاسی – عقیدتی و برای ابراز همبستگی با آنهایی که مجبور شده اند به عنوان آخرین امکان برای رسیدن به خواست‌های‌شان به اعتصاب غذا روی بیاورند، مدت ۴۸ ساعت به اعتصاب غذایی نمادین دست می‌زنیم.

ما طرفداران حقوق بشر برای جسم و جان انسان حرمت قائلیم و بر این باوریم که انسان برای یک زندگی بارور و شکوفا در آزادی و برابری به جهان پا می‌نهد. ما با همه ایدئولوژی‌ها و نظام‌های سیاسی و عقیدتی که حرمت جسم و جان انسان را نگه نمی‌دارند مخالفیم. ما عاشق زندگی، شادی و زیبایی هستیم.

اعتصاب غذای نمادین ما برای همبستگی و پشتیبانی از ده ها زندانی سیاسی در ایران است که برای رساندن صدای خود به گوش مسئولان، مجبورند به این امکان نهائی روی آورند. زندانیانی که در پافشاری بر خواست‌های به حق خود، گاه مجبور شده‌اند همچون نسرین ستوده، محمد صدیق کبودوند و جعفر عظیم زاده با پذیرش همه پیآمدهای ناگوار، نه ۴۸ ساعت که بیش از ۴۸ روز  اعتصاب غذای خود را ادامه داده و در شرایط خطرناک و گاه غیر قابل جبران، در آستانه مرگ قرار گیرند.

اعتصاب غذای نمادین ما، اعتراض است به فقر و شرایط دشوار زندگی برای اکثریت جامعه؛ به سرکوب، خفقان و نبود آزادی؛ به بازداشت و زندانی‌کردن آزادگانی که برای تغییر و بهبود این وضعیت اسفبار مبارزه می‌کنند؛ به بیدادگاه های جمهوری اسلامی که بدون رعایت موازین اولیه قضایی و زیر نفوذ نیروهای امنیتی، زنان، دانشجویان، فعالان سندیکایی و کارگری، روزنامه نگاران، کنش‌گران حقوق بشر،  کنش‌گران سیاسی و تلاشگران جنبش‌های اجتماعی ایران را به زندان‌های طولانی محکوم می‌کنند. در یک کلام، اعتصاب غذای ما اعتراض به پایمال‌شدن همواره حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران است.

ما از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، جامعه‌ بین‌المللی و همه نهادهای دموکراتیک می‌خواهیم که برای رعایت حقوق بشر، پایان دادن به هرگونه شکنجه، آزار و اذیت زندانیان سیاسی – عقیدتی و الغای مجازات اعدام در ایران، به فشارهای خود بر جمهوری اسلامی ادامه دهند.

ما همه دولت‌هایی را که در پی توافق هسته‌ای هیأت‌های بازرگانی خود را به ایران روانه می‌کنند، فرا می‌خوانیم  که نقض حقوق بشر در ایران را در ازای سود نادیده نگیرند.

ما از ساعت ۱۸ روز جمعه ۲۲ ژوئیه تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۶، در شهرهای آتلانتا، پاریس، دالاس، دورتموند، فرزنو، کلگری، گوتنبرگ، مونترئال، نیویورک، ونکوور، هامبورگ و در برخی شهرهای دیگر اروپا و آمریکا و کانادا دست به اعتصاب غذا زده و یا در همراهی با حرکت اعتراضی اعتصاب غذا، و برای پشتیبانی از زندانیان سیاسی – عقیدتی در ایران، حرکت‌های اعتراضی دیگری سازمان خواهیم داد.

ما از همه ایرانیان آزاده دعوت می‌کنیم در پشتیبانی از مبارزه مردم ایران برای حقوق بشر، آزادی و برابری و در همبستگی با زندانیان سیاسی – عقیدتی، به هرگونه که می‌‌توانند با این حرکت‌های اعتراضی همراهی کنند.

شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران

با پشتیبانی

فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر

انجمن مانیفست آزادی‌ها (Association du Manifeste des libertés  )

جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (عضو فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر)

 

 *زندانیان سیاسی – عقیدتی که در ماه های گذشته دست به اعتصاب غذا زده اند : ابراهیم فیروزی، آرش مکری، آرش صادقی، آیت مهر علی‌بیگلو، احسان مازندرانی، اسماعیل عبدی،افشین بایمانی، افشین سهراب زاده، امید رحمانی، امیر امیرقلی، امیر گلستانی، امیر درستی، ایرج حاتمی، ایوب اسدی، بهزاد ترحمی، بهنام ابراهیم زاده، بهنام موسیوند، توحید امیرامینی، جعفر عظیم زاده، حسین رونقی ملکی، حسین علی محمدی، حسین غلامی آذر، حشمت طبرزدی، خالد خردانی، رسول بداقی، رسول رضوی، رسول خردانی، رضا سمیعی منفرد، رمضان احمد کمال، زانیار مرادی، سحر الیاسی، سعید پورحیدر، سعید حسین زاده، سعید رضوی فقیه، سعید شیرزاد، سعید صادقی فر، سهیل بابادی، شهرام پورمنصوری،شیرمحمد شیرانی، صالح پیچقانلو، عباس لسانی، علی حمزه زاده، علی عسگری، علیرضا گلیپور، علی معزی، عیسی سحرخیز، فرهاد اطلسی، فرید ازموده، لطیف حسنی، لقمان مرادی، محسن محسن زاده، محمد امین آگوشی، محمد صدیق کبودوند، محمد عبدالهی، محمود بهشتی لنگرودی، مرتضی پروین، مرتضی مرادپور، مریم نقاش زرگران، مسعود عرب چوبدار، مصطفی پروین، میثم جولانی، میلاد اکبری، نرگس محمدی، وحید صیادی.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال