درگیری و تنش مقابل زندان ارومیه؛ تجمع نکنید بعدا زنگ میزنیم بیایید جنازه ها را ببرید

 دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۸-۰۸-IranSOS- درپی انتقال هفت زندانی محکوم به اعدام از جمله محمد عبدالهی زندانی سیاسی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم، خانواده های زندانیان در مقابل این زندان تجمع کردند. گزارش شده مسئولین خطاب به جمعیت عنوان کرده اند «تجمع نکنید بعدا تماس میگیریم بیایید جنازه هایشان را ببرید». تنش روی داده مقابل زندان تاکنون تعدادی بازداشت شده در پی داشته است. مسئولین خانواده این زندانیان را تهدید کردند در صورت مصاحبه از دریافت جسد محروم خواهند ماند.

به گزارش هرانا، درپی انتقال هفت زندانی محکوم به اعدام از جمله محمد عبدالهی زندانی سیاسی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم، خانواده زندانیان در مقابل این زندان تجمع کردند. تعدادی از اعضای معترض این خانوادهها تاکنون بازداشت شده اند.

یک منبع حاضر در محل با اعلام این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا در مورد علت تنش توضیح داد: “علت درگیری این بوده که یکی از ماموران گفته تجمع نکنید بعدا زنگ میزنیم بیایید جنازه هایشان را ببرید. خانوادهها هم عصبانی شدند و درگیری پیش آمد. مسئولین زندان تهدید کرده اند اگر مصاحبه کنید جنازه ها را هم تحویل نمی دهیم.”

این منبع مطلع در ادامه در مورد بازداشت شدگان تصریح کرد: “تعدادی از اعضای خانوادهها بازداشت شدند که هنوز دوتن از آنها در بازداشت بهسر می برند و گفته شده فردا آزاد خواهند شد.”

محمد عبدالهی زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه و شش زندانی دیگر با اتهامات مربوط به مواد مخدر صبح امروز ۱۸ مردادماه جهت اجرای حکم اعدام به سلوهای انفرادی این زندان منتقل شدند. خانواده های این زندانیان نیز به ملاقات آخر فراخوانده شده و ملاقات انجام شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال