اعدام دو زندانی در زندان دیزل آباد کرمانشاه

 

 

 

دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵-۲۰۱۷-۰۱-۱۶-IranSOS- صبح روز شنبه ۲۵ دی ماه دو زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شدند. به گزارش هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، یکی از این زندانیان “سیف الله حسنیان” فرزند ابراهیم، ۳۳ ساله اهل سقز نام داشت. وی ۸ دی ماه ۱۳۸۹ در شهر صحنه (استان کرمانشاه) به همراه ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم کراک و ۱ کیلو ۸۰۰ گرم شیشه بازداشت و ۲۸ خرداد ماه ۱۳۹۱ در دادگاه انقلاب جوانرود از طرف قاضی حکمتی به اعدام محکوم شد.

دومین زندانی اعدام شده “توفیق بهرام نژاد” فرزند قاسم، ۳۱ ساله و اهل جوانرود نام داشت. وی در سال ۱۳۹۱ با اتهامات مربوط به مواد مخدر بازداشت و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۲ در شعبه ۲ دادگاه انقلاب کرمانشاه به اعدام محکوم شد.

انتقال و اجرای پرتعداد حکم اعدام محکومان مواد مخدر در زندان های مختلف در حالی صورت می‌گیرد که مجلس ایران در هفته های اخیر یک فوریت طرح حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر را تصویب کرد. هم‌چنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه از او خواسته بودند اجرای حکم اعدام حدود ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام مرتبط با جرایم مواد مخدر را تا بررسی طرح مورد اشاره متوقف کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال