‎گزارشی از وضعیت بهداشتی زندان مرکزی بندرعباس

سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ – هرانا – وضعیت بهداشت در زندان بندرعباس بسیار نگران کننده است و بهداری زندان فاقد دارو و وسایل پزشکی است. یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “پزشکان و مسئولین بهداری زندان بندرعباس طی ۶ ماه گذشته حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. عدم دریافت حقوق کادر پزشکی سبب بروز مشکلاتی در رسیدگی ایشان به وضعیت زندانیان بیمار شده است.”

‎وی در ادامه گفت: “پیش‌تر هفته‌ای یکبار دکتر دندانپزشک به زندان مراجعه می‌کرد و فقط اقدام به کشیدن دندان زندانیان می‌کرد، ولی این امکان نیز مدتی است قطع شده زیرا دیگر دارو و وسایل پزشکی برای کشیدن دندان ندارد.”
‎وی همچنین گفت: “یکی از زندانیان بند امنیتی زندان بندرعباس (بند ارشاد) به نام عبدالرئوف لشتغانی ۲۳ که به اتهام جاسوسی در این بند بسر می‌برد بدلیل عدم وجود دارو از درد بخود می‌پیچد. وی ۴ روز است که درد می‌کشد و دکتر به وی قرض آمیتریب‌ترین (قرص خواب) تجویز کرده‌اند تا بر روی دندانی که درد می‌کند بگذارد. پزشک زندان آقای پناهی روز گذشته آمده و گفته خانواده زندانی سر سوزن و داروی بی‌حسی بنام کاربون دندانپزشکی و لیدوکائین تهیه کنند تا هفته آینده دندانش را بکشند.”
‎این منبع در ادامه گفت: “در زندان بندر عباس بندی وجود دارد به نام بند ۱۰ که بیش از ۴۰۰ زندانی مبتلا به ایدز، سل، هپاتیت و اعتیاد در آن نگهداری می‌شوند. این بند شامل ۲ طبقه است و مسئولین نام آن را بند سلامت گذاشته‌اند. در این بند هفته‌ای دو تا سه نفر از زندانیان فوت می‌کنند. مسئولین گاهی از این بند به عنوان تنبیه استفاده می‌کنند و زندانیانی که مورد غضب واقع می‌شوند را به این بند منتقل می‌کنند. این بند به حدی آلوده است که زندان‌بان‌ها حتی هنگام اخذ آمار و با وجود ماسک وارد آن نمی‌شوند و بازدید کنندگان نیز هیچ‌گاه از آن دیدن نمی‌کنند و می‌گویند هوای این بند بیماری زاست. زندانیان بند ۱۰ باید بصورت مرتب شیر مصرف کنند ولی بهداری زندان نه تنها شیر به ایشان نمی‌دهد بلکه از تامین داروهای ضروری ایشان هم شانه خالی می‌کند.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال