ستاد مبارزه با مواد مخدر: قانون اجازه دهد آمار دانش آموزان معتاد را اعلام میکنیم

یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۴-۰۹-IranSOS- قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تایید خرید و فروش نوزادان زنان معتاد خبر داد و گفت که اگر مبادی قانونی اجازه دهد، آمار دانش‌آموزان معتاد ارایه می‌شود. وی همچنین از تدوین کتابی با عنوان «پیشگیری اولیه از اعتیاد» برای تدریس در مدارس خبر داد.

به گزارش هرانا به نقل از مهر، علی مویدی در نخستین نشست خبری در سال ۹۶ با ارایه آمار فعالیت های ستاد در سال ۹۵ گفت: “در سال ۹۵ در بحث درمان شاهد حرکت جدیدی بودیم در بحث معتادان متجاهر ۴۰ هزار معتاد متجاهر را ساماندهی کردیم و در پایان سال در ۱۲ استان طرح جدیدی را طراحی کردیم و در ایام نوروز همکاران ما در دستگاه های مقابله ای، بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر  و ۸ هزار خرده فروش را ساماندهی کردند”.

 مویدی افزود: “امسال نیز تاکید ما بر انجام فعالیت های پیشگیرانه در بین دانش آموزان است برنامه ای داریم که با آموزش مربیان دانش آموزان و خانواده ها یک تولید فکر داشته باشیم که دانش آموزان با آگاهی از ورود به ورطه اعتیاد جلوگیری کنند در حال حاضر در ۱۲ استان این طرح اجرا شده است و دو میلیون دانش آموز این آموزش ها را فرا گرفته اند. امیدواریم در سال ۹۶ بیش از بیست استان تحت پوشش این طرح قرار بگیرند”.

تدریس کتاب پیشگیری از اعتیاد در مدارس

وی همچنین به تدوین کتابی با عنوان «پیشگیری اولیه از اعتیاد» خبر داد و گفت: “این کتاب به زودی از سطح ابتدایی تا دبیرستان در مدارس کشور تدریس خواهد شد. در دوره اول متوسطه هم کتابی تدوین شده است که در بحث توانمند سازی  دانش آموزان برای سلامت آنها کارهای مبنایی انجام شده است. این کتاب توسط معالمان تدریس می شود”.

مویدی ادامه داد: “همچنین کتاب دیگری تدوین شده که برای دوره دوم متوسط و دبیرستان است که می تواند برای این بخش از سنین نوجوانان نقش بسزایی در کاهش ابتلا به اعتیاد دارد در مقطع دانشگاهی هم در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دو واحد درسی تنظیم شده است که به صورت عمومی دانشجویان باید این درس را بگذرانند. امیدواریم این کتابها برای سال ۹۶_۹۷ به دست دانش آموزان برسد”.

قانون اجازه دهد آمار دانش آموزان معتاد را اعلام میکنیم

مویدی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: شیوع شناسی در بین دانش آموزان انجام شده است اگر مبادی قانونی اجازه بدهند آمار و اطلاعات درباره آمار اعتیاد دانش اموزان معتاد ارایه می شود. آمار دانش آموزان معتاد نگران کننده نیست آماری که ارایه میشود درست نیست تلاشی که در بحث ارایه کتاب ها انجام می دهیم ایجاد امنیت روانی در بین دانش اموزان و خانواده های انهاست محیط دانش اموزی و دانشجویی حساس است.

وی ادامه داد: “بحث همتایان در بهزیستی کلید خورده است امسال با همدلی ایجاد شده بین دستگاه ها نهاد ها و سمن هایی که با ما فعالیت می کنند را نیز زیر پوشش قرار  میدهد تا معتادان بهبود یافته بار دیگر به چرخه اعتیاد بر نگردند”.

 

مویدی درباره قرص های لاغری که پایه شیشه و مواد مخدر دارند گفت: “در سال ۹۵ در زمینه برخورد با این معظل کارهایی انجام داده ایم در سال ۹۶ انشالله فعالیت ها و برخوردها با سازنده گان این قرص ها و همچنین آموزش افراد برای جلوگیری از استفاده از این قرص ها برنامه داریم پلیس فتا هم برنامه دارد که با این قرص ها مبارزه کنند”.

 

شناسایی کلونی خرید و فروش نوزادان زنان معتاد

وی درباره معضل خرید و فروش نوزاد زنان معتاد به ویژه در محله شوش تهران گفت: “ما از قبل اخباری را در این زمینه داشتیم بعد از رسانه ای شدن این مبحث از سوی عضو شورای شهر دو تیم مجرب برای شناسایی دیگر مناطق آلوده در شوش اعزام شدند و یک تیم هم موظف به شناسایی افرادی شد که به عنوان دلایل اقدام به ترغیب زنان معتاد به بارداری می کنند. اما به آن کیفیتی که در گزارش ها مطرح شد نبود با این حال این کلونی ها مشخص شد  و برخوردهای لازم صورت گرفته است. در آینده ای نزدیک نتایج برخورد با آنها به مردم ارایه می شود”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال