پزشکی قانونی: فوت بیش از ۳ هزار تن بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در سال گذشته

یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۴-۲۳-IranSOS- سازمان پزشکی قانونی از مرگ سه هزار و ۱۹۰ تن بر اثر سوءمصرف مواد مخدر طی سال گذشته (۱۳۹۵) در کشور خبر داد. از کل تلفات مواد مخدر در کشور ۲ هزار و ۸۴۷ تن مرد و ۳۴۳ تن زن بودند.

به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، سازمان پزشکی قانونی در سال گذشته از کل تلفات مواد مخدر در کشور ۲ هزار و ۸۴۷ تن، مرد و ۳۴۳ تن زن بودند این در حالی است که شمار مردان فوت شده بر اثر سوء مصرف مواد در سال قبل از آن ۲ هزار و ۶۷۶ و زنان ۳۲۷ تن بود.

تهران دارای بیشترین و خراسان جنوبی دارای کمترین تلفات مواد مخدر

بر اساس این گزارش در این مدت استان های تهران با ۷۷۵،‌ فارس با ۲۵۴ و خراسان رضوی با ۲۴۱ فوتی ، بیشترین و استان ‌های خراسان جنوبی با ۹، ایلام با ۱۰ و بوشهر با ۱۷ فوتی کم ترین آمار تلفات اعتیاد را داشته اند.

در ادامه این گزاش آمده است ،در سال گذشته بیشترین متوفیات سوءمصرف مواد مخدر بر اثر مسمومیت حاد، جان خود را از دست دادند که شمار این افراد یکهزار و ۸۸۲تن ثبت شد؛ در این مدت ۸۵۱ تن نیز به دلیل عوارض مصرف طولانی مدت و ۴۵۷ تن نیز به دلیل مصرف روان گردان ها جان باختند.

در سال ۱۳۹۵ بیشترین آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر با ۳۱۸ فوتی در اسفند ماه و کم ترین آن با ۲۱۵ تن در فروردین ماه گزارش شده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال