چهار زندانی در اردبیل و ارومیه اعدام شدند

جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۵-۲۶-IranSOS- روز سه شنبه گذشته یک زندانی از محکومان “جرائم مواد مخدر” در زندان مرکزی اردبیل اعدام شد. همچنین سحرگاه امروز سه زندانی دیگر به اتهاماتی مشابه در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.

به گزارش هرانا، “داور همدرد” فرزند ولی، حدود ۵۰ ساله، روز سه شنبه ۲ خرداد ماه ۱۳۹۶، در زندان مرکزی اردبیل اعدام شد.

اتهام این زندانی حمل و نگهداری مواد مخدر به میزان کمتر از یک کیلوگرم بود (نوع ماده مشخص نیست).

از سویی دیگر سحرگاه امروز سه زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.

هویت این سه زندانیان که روز پنج شنبه در این زندان به سلول انفرادی منتقل شده بودند، صلاح الدین شفیع کیا، رمضان مختاری و عثمان حسنی توسط هرانا احراز شده است.

 

بنابر گزارشات دریافتی، عثمان حسنی، متاهل و دارای دو همسر، متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر از نوع شیشه به میزان ده کیلوگرم شده بود.

صلاح الدین شفیع کیا، متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر از نوع هروئین به میزان یک و نیم کلیوگرم و رمضان مختاری نیز از بابت حمل و نگهداری مواد مخدر از نوع مورفین به میزان یکصد کیلوگرم محکوم شده بود.

گفته میشود خانواده های هر سه زندانی برای توقف اجرای حکم به دیدار امام جمعه این شهر رفته بودند که وی نیز به طور ضمنی به آنان از عدم اجرایی شدن حکم اعدام گفته بود.

لازم به یادآوری است نمایندگان مجلس پیش تر از قوه قضاییه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با اینحال قوه قضاییه در عمل به این خواسته بی اعتنایی پیشه کرده است.

اعدام این زندانیان تا لحظه تنظیم این گزارش از سوی رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی نشده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال