یک کودک-مجرم در تهران به اعدام محکوم شد

جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۶-۱۶-IranSOS– پسر جوان که متهم است شش سال قبل در ایام نوجوانی دوست افغانستانی اش را قربانی سرقت طلاهایش کرده است پس از عدم شناسایی اولیای دم به درخواست رئیس قوه قضاییه به اعدام محکوم شد. اعدام کردن افرادی که در دوره کودکی یا نوجوانی مرتکب تخلف میشوند با نگرانی و اعتراض جامعه جهانی همراه است. ایران در زمینه اعدام کودک-مجرمان رتبه اول در دنیا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش هرانا به نقل از رکنا، فرشید ۲۲ساله متهم است شش سال قبل وقتی که ۱۶سال داشت یک پسر ۱۷ساله افغانستانی به نام عزیز را در یک ساختمان نیمه کاره در خیابان تهرانپارس تهران قربانی سرقت طلاهایش کرد.

با توجه به شناسایی نشدن اولیای دم ،رییس قوه قضاییه برای وی حکم قصاص خواست. به این ترتیب این متهم هفته گذشته پای میز محاکمه ایستاد.

وی در تشریح جزییات ماجرا گفت: “۱۶ساله بودم و می خواستم برای زندگی به ترکیه بروم اما خانواده ام مخالف بودند. به همین خاطر چندین بار با انها درگیر شدم. اخرین بار وقتی دعوا بین من و پدر و مادرم بالا گرفت عصبانی شدم و وسایلم را برداشتم و پیش عزیز که رفیقم بود رفتم .من با عزیز درد دل کردم و به او گفتم می خواهم برای زندگی به ترکیه بروم. او هم گفت پول و طلا دارد که می تواند همراه من برای زندگی به ترکیه بیاید. من که از شنیدن حرف های وسوسه شده بودم شبانه او را با بالشت خفه کردم… پول و طلاهایش را دزدیم. می خواستم مقدمات سفرم به ترکیه را فراهم کنم که از طریق ردیابی گوشی موبایلم بازداشت شدم”.

وی ادامه داد: “من حالا شش سال است که در زندانم. به خاطر بچگی دست به این قتل زدم و در کانون اطلاح و تربیت متوجه شدم که اشتباه بزرگی مرتکب شده ام”.

در ادامه جلسه وکیل وی درخواست کرد تا ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی جدید که امتیازی ویژه برای محکومان زیر ۱۸ سال قائل شده است در مورد این متهم اعمال شود.

قضات دادگاه اما دیروز پس از بررسی موشکافانه پرونده درخواست اعمال ماده ۹۱ را در مورد این متهم نپذیرفتند و حکم به قصاص وی صادر کردند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال