نماینده آمریکا در سازمان ملل خواستار آزادی نمازی‌ها در ایران شد

جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶–IranSOS نماینده آمریکا در سازمان ملل خواستار آزادی فوری باقر و سیامک نمازی که در ایران هستند، شد. به گزارش هرانا به نقل زا صدای آمریکا، نیکی هیلی پنجشنبه ۲۵ خرداد در تویئتر خود از دیدار با بابک نمازی برادر سیامک و فرزند باقر نمازی خبر داد. خانم هیلی در این پیام توئیتری نوشت، بازداشت زندانیان سیاسی بدترین تجاوز به حقوق بشر است که یک کشور می تواند انجام دهد. ایران این کار را با دو شهروند ما کرده است.

وی افزود: “ما امروز با بابک نمازی ملاقات کردیم که برادر و پدر ۸۱ ساله او -که عمرش را وقف کار در یونیسف برای کودکان کرده- توسط ایران زندانی شده اند. اگر ایران می خواهد در جهان اعتبار داشته باشد، باید اجازه بدهد باقر و سیامک نمازی به خانه بیایند. هیچ خانواده ای نباید این شرایط را تجربه کند”.

سیامک نمازی ۴۴ ساله است و در سال ۲۰۱۵ هنگامی که قصد داشت از ایران خارج شود در فرودگاه بازداشت شد. او متولد ایران و شهروند دو تابعیتی ایران و آمریکا است.

کمی پس از بازداشت سیامک نمازی، پدرش باقر نمازی در بازگشت از دبی در فرودگاه تهران بازداشت شد.

تاکنون مذاکرات مقام های آمریکایی برای آزادی آنها به نتیجه نرسیده است.

دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی که معمولا به صدور احکام سنگین شهرت دارد، سال گذشته باقر نمازی و پسرش سیامک را به اتهام جاسوسی برای دولت متخاصم هر یک به ۱۰ سال زندان محکوم کرد. 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال