گزارشاتی از مرگ و مصدومیت ۱۸ کارگر در روزهای اخیر

جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۶-۱۶-IranSOS- ریزش چاه در روستای قاضی جهان از توابع آذرشهر پایان زندگی کارگر ۴۰ ساله را رقم زد همزمان یک کارگر جوان در معدن کوشک بافق بر اثر اصابت سنگ به سَر، جان خود را از دست داد، از سوی دیگر رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک راهور تهران بزرگ از مرگ یک جوان ۳۰ ساله در کارگاه سنگ‌بری خبر داد.

 

برق جان کشاورز مشکین شهری را حین آبیاری باغ گرفت همزمان یک کارگر در معدن زغال سنگ یاقوت شهر بخش طغرل الجرد کوهبنان براثر گازگرفتگی جان باخت. این موارد در حالی بود که سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ کارگر ۲۷ ساله بر اثر گوبرداری غیراصولی در میدان هروی خبر داد، از سوی دیگر مسئول آتش نشانی شهرداری کهریزک از مصدومیت ۸ کارگر محبوس شده در مخزن مواد شیمیایی خبر داد و در نهایت بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مشهد گفت که پس از وصول پاسخ آزمایشات سم‌شناسی توسط پزشکی قانونی، علت اصلی فوت ۴ کارگر کارخانه مشخص می‎‎شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، مسؤول روابط عمومی اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت: “ریزش چاه در روستای قاضی جهان از توابع آذرشهر پایان زندگی کارگر ۴۰ ساله را رقم زد”.

وحید شادی‌نیا امروز در تبریز اظهار کرد: “در این حادثه پس از عملیات رهاسازی فرد محبوس از زیر آوار توسط عوامل آتش‌نشانی  متأسفانه کارگر حین انجام کار جان باخته بود و مرگ وی توسط اورژانس تأیید شد”.

وی افزود: “موقع درخواست امدادرسانی حتماً جزئیات حادثه اعلام شود تا سازمان‌های امدادرسان مرتبط با نوع حادثه به محل اعزام شوند”.

کارگران معدن کوشک بافق: کارگر متوفی با اصابت سنگ در جا کُشته شد/ خواستار ایمن‌سازی معدن کوشک هستیم

به گزارش ایلنا، کارگران کوشک بافق با بیان این که مرگ یکی از کارگران بر اثر اصابت سنگ، بسیار دلخراش بود، خواستار رسیدگی اداره کار به وضع ایمنی این معدن شدند. 

یک کارگر جوان در معدن کوشک بافق بر اثر اصابت سنگ به سَر، جان خود را از دست داد.

یکی از کارگران که زمان حادثه در محل حاضر بوده می‌گوید: “مکان کار کارگر متوفی به خاطر انجام عملیات، به طور مشخص ناایمن بود و هنگامی که سنگ به سرِ او اصابت کرد، صدای وحشتناکی بلند می‌شود؛ زمانی که به محل حادثه می‌رسیم، با صحنه بدی مواجه شدیم: کارگر جانش را به شکل دلخراشی از دست داده بود”.

این کارگر می‌گوید: “سنگ فرود آمده بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلو وزن داشت؛ بعد حادثه با اداره کار بافق تماس گرفتیم و خواستار بازرسی از محل و کشف علت حادثه شدیم”. 

این کارگر با بیان این که یکی از خواسته‌های اصلی کارگران معادن و به طور اخص ما کارگران کوشک بافق، رعایت اصول ایمنی و ایمن‌سازی شغلی است؛ افزود: “گنجی همکار ما کارگری بود که ۴ سال از عمرش را در این زیرزمین سپری کرد، چرا باید این اتفاق برایش بیفتد؛ سال ۹۲ هم برای دو نفر از کارگران همین اتفاق رخ داد”. 

مرگ دلخراش جوان ۳۰ ساله در کارگاه سنگ‌بری

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک راهور تهران بزرگ از مرگ یک جوان ۳۰ ساله در کارگاه سنگ‌بری خبر داد.

سرهنگ رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک راهور تهران بزرگ گفت: “در حکیمیه تهران داخل یک کارگاه سنگ‌بری یک دستگاه کامیون کمپرسی که در حالت پارک بوده به صورت ناگهانی به حرکت درآمده و راننده این خودرو که فردی ۳۰ ساله بود را زیر می‌گیرد”. 

وی در ادامه اظهار داشت: “متأسفانه در پی وقوع این حادثه راننده کمپرسی در زیر چرخ‌های کامیون دردم جان خود را از دست داد”.

سرهنگ رازقی در پایان گفت: “کارشناسان پلیس با حضور در محل حادثه در حال بررسی علت این حادثه هستند”.

مرگ کشاورز مشکین شهری بر اثر برق گرفتگی

به گزارش ایلنا، برق جان کشاورز مشکین شهری را حین آبیاری باغ گرفت. 

جسد فردی به هویت ر.الف ۴۸ ساله توسط اهالی به بیمارستان مشکین شهر منتقل شد، سریعا اکیپ‌های تخصصی پلیس در محل حاضر و جوانب مختلف موضوع را تحت بررسی قرار دادند.

در تحقیقات اولیه مشخص شد متوفی در حین آبیاری در باغ خود، بر اثر برق گرفتگی از طریق ترانس برق چاه جانش را از دست داده است. 

جسد با هماهنگی قضایی به سردخانه بیمارستان منتقل و پرونده مفتوحه تا حصول نتایج نهایی و قطعی، تحت پیگیری پلیس قرار دارد.

مرگ یک کارگر معدن کوهبنان بر اثر گازگرفتگی

به گزارش ایلنا، یک کارگر در معدن زغال سنگ یاقوت شهر بخش طغرل الجرد کوهبنان براثر گازگرفتگی جان باخت.

روز (۲۲ خرداد) یک کارگر در معدن زغال سنگ یاقوت شهر بخش طغرل الجرد کوهبنان در استان کرمان، براثر گازگرفتگی جان باخت.

مسئول اورژانس بخش طغرل الجرد در ارتباط با این حادثه گفت: “۲۲خرداد، یک کارگر حدودا ۴۵ ساله بدون هیچ گونه علایم حیاتی به اورژانس این بخش منتقل شده است”.

 

ایرانی افزود: “وی قبل از رسیدن به مرکز درمانی فوت شده بود وتلاشهای تیم احیا اثر بخش نبوده است”.

وی با اشاره به اینکه بیمار برای بررسی علت دقیق حادثه به پزشکی قانونی شهرستان زرند ارجاع داده شده است افزود: “علایم گاز گرفتگی وخفگی ناشی از گاز گرفتگی در بیمار مشاهده شده است”.

گفته شده گروه ارزیابی ایمنی معدن روز گذشته از این معدن بازدید داشته اند وسطح ایمنی این معدن را تایید کرده اند.

شهرستان کوهبنان در شمالی ترین نقطه استان کرمان قراردارد وتا مرکز استان ۱۸۰کیلومتر فاصله دارد.

 

گودبرداری مرگبار در میدان هروی/ مرگ کارگر ۲۷ ساله‌

به گزارش مهر، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش آوار بر اثر گوبرداری غیراصولی در میدان هروی خبر داد. 

جلال ملکی دربارهٔ جزییات این حادثه مرگبار گفت: “حادثه آوار در یک محل گودبرداری‌شده در ساعت ۰۰:۴۸ بامداد در میدان هروی، خیابان وفامنش اعلام می‌شود”.

وی در ادامه افزود: “با اعلام این حادثه ۲ ایستگاه به همراه ستاد بحران شهرداری منطقه ۴ در محل حاضر می‌شوند”.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: “محل حادثه زمینی به وسعت ۲۷۰ متر مربع بود که به عمق ۵ متر گودبرداری شده است”.

وی ادامه داد: “کارگران مشغول کار بودند که ضلع شمالی محل گودبرداری شده که دیوار مشرف به حیاط ملک بود به یکباره تخریب شد و ۲ کارگر در زیر آوار مدفون شدند”. 

ملکی تصریح کرد: “یک کارگر ۲۷ ساله کاملاً مدفون شده بود و بخشی از بدن نفر دوم که کارگری ۲۳ ساله بود در زیرآوار مشخص بود، آتش‌نشانان محل را ایمن‌سازی کردند و همزمان با خارج کردن نفر اول، جستجو برای خارج کردن نفر دوم را آغاز کردند که بعد از اندک زمانی با تلاش نیروهای آتش‌نشانی هر دو کارگر از زیر آوار خارج شدند”.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: “کارگر ۲۳ ساله‌ای که در زیر آوار نیمه‌مدفون شده بود زنده و مصدوم از زیر آوار خارج شد اما کارگر ۲۷ ساله‌ای که به طور کامل زیر آوار مانده بود با تأیید عوامل اورژانس فوت شده بود”.

وی افزود: “محل حادثه تحویل عوامل شهرداری می‌شود و در ساعت ۰۱:۴۶ عملیات به پایان می‌رسد”.

مسئول آتش نشانی شهرداری کهریزک: ۸ کارگر محبوس شده در مخزن مواد شیمیایی ری نجات یافتند

به گزارش مهر، مسئول آتش نشانی شهرداری کهریزک از نجات جان ۸ کارگر محبوس شده در مخزن مواد شیمیایی خبر داد.

وحید فروغی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: “با تماس یکی از کارگران کارخانه تولید «فوم» با آتش نشانی کهریزک خبر محبوس شدن ۸ کارگر در مخزن مواد شیمیایی در این کارخانه به همکاران من داده شد و آتش نشانان بلافاصله با اطلاع از این حادثه در محل حاضر شدند” 

وی اضافه کرد: “تعدادی از کارگران برای شستشوی مخزن مواد نگهداری مواد شیمیایی وارد مخزن شده بودند که دچار مسدومیت ناشی از مواد گازهای مواد شیمیایی شده و بیهوش می شوند”.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کهریزک اضافه کرد: “این کارگران پس از بیهوش شدن در داخل مخزن محبوس شده بودند”.

فروغی گفت: “آتش نشانان بلافاصله با استفاده از ماسک و تجهیزات تنفسی وارد مخزن شده و ۸ کارگر را نجات و تحویل اورژانس دادند”.

وی با بیان این که ۴ کارگر در محل درمان شدند، گفت: “۴ کارگری که حال آن ها بهتر بود در محل درمان شده و ۴ کارگر دیگر به بیمارستان منتقل شدند”.

آخرین وضعیت پرونده فوت ۴ کارگر در کارخانه بازیافت کاغذ

به گزارش میزان، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مشهد گفت که پس از وصول پاسخ آزمایشات سم‌شناسی توسط پزشکی قانونی، علت اصلی فوت ۴ کارگر کارخانه مشخص می‎‎شود.

میرزایی، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مشهد با اشاره به  آخرین وضعیت پرونده فوت ۴ کارگر در کارخانه خمیر ضایعات کاغذ در شهر مشهد اظهار کرد: “هرگونه اظهار نظر منوط به اخذ نظریه کارشناسی اداره کار و حوادث و نظریه پزشکی قانونی است”.

وی ادامه داد: “در حال حاضر به طور دقیق نمی‎توان اظهارنظری مبنی بر علت دقیق فوت ارائه کرد، پس از وصول پاسخ آزمایشات سم‌شناسی توسط پزشکی قانونی، علت اصلی فوت ۴ کارگر کارخانه مشخص می‎شود”.

گفتنی است: “چهار کارگر کارخانه کمپوست در مشهد در ۸ خرداد ماه سال جاری به علت سقوط به دستگاه خمیر کاغذ به شدت مجروح شدند و بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال