اجرای یک حکم اعدام در زندان مرکزی کرمان

سه شنبه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۰۷-۰۴-IranSOS- معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از اجرای حکم قصاص (اعدام) یک زندانی ۲۴ ساله در زندان مرکزی کرمان خبر داد. همزمان سه زندانی در اصفهان و یک زندانی در زاهدان اعدام شدند. به گزارش هرانا به نقل از خراسان، امینه سالاری با اشاره به اجرای حکم قصاص محکوم علیه به هویت م -ق صبح روز گذشته در زندان مرکزی کرمان گفت: وقوع قتل در سال۹۲ در شهرستان بم در پی درگیری لفظی بین قاتل و مقتول و رد وبدل شدن چند توهین رخ داده بود.

قاتل به دلیل ناتوانی در کنترل خشم خود به صورت ناگهانی و بدون تصمیم قبلی چاقویی که درجیب داشته را درمی آورد وبه قفسه سینه مقتول می زند که همان یک ضربه چاقو منجربه قتل می‌شود .

وی که در زمان ارتکاب قتل ۲۰ سال داشته پس از ۴ سال به دار آویخته می شود.

وی افزود: جوانانی که بسیاری از آن ها حتی بدون سابقه کیفری به این سرنوشت دچار می شوند، هرگز تصورش را هم نمی کنند روزی در جایگاه قاتل محاکمه شوند و تن به قصاص دهند.

این مقام قضایی کنترل نکردن خشم و استفاده از وسایل خطرناک مانند اشیای نوک تیز از قبیل چاقو را ازمهم ترین علل وقوع قتل های چند سال اخیر در استان کرمان بیان کرد و افزود: متاسفانه دربسیاری از پرونده های قتل، درگیری های لفظی وفحاشی طرفین منجر به نزاع می شود و به دلیل نداشتن تسلط بر خویش و ناتوانی درکنترل خشم و استفاده از وسایل خطرناک مانند اشیای نوک تیز، سنگ، شیشه شکسته و امثال آن در یک آن، جان انسانی از دست می رود و اغلب درهمان صحنه قتل، قاتل از کرده خود پشیمان می شود اما چه سود از این ندامت که با یک لحظه خشم، انسان بی گناهی که ممکن است حتی دوست قاتل بوده باشد یا رهگذری در خیابان که هیچ خصومتی با هم نداشته اند کشته و آینده قاتل تباه می شود.

 

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال