صدور حکم ۹۹ ضربه شلاق برای یک متهم

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۱۰-۰۴-IranSOS  شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران یک متهم را به اتهام ۹۹ لکه و ۲ سال حبس محکوم کرد. میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی بنا به دلایلی ممنوعیت استفاده از جرایم غیرقانونی و مضر از جمله اعدام و قاچاق را ممنوع کرده است.

 

به گزارش هرانا به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده ازسال گذشته و به‌دنبال شکایت زن جوان مطلقه‌ای به نام سیمین شروع شد. این زن به مأموران کلانتری گفت: “یکی از کارت پخش‌کن‌های شرکت یک روز ظهر که در دفترم تنها بودم از فرصت سوءاستفاده و با تهدید چاقو نقشه پلیدش را اجرا کرد، اما دقایقی بعد برادرم اتفاقی از راه رسید و نجاتم داد، بلافاصله هم با پلیس تماس گرفتم و کمک خواستم. درحالی که پزشکی قانونی آثار ضرب و جرح را تأیید کرده بود اما موضوع تعرض جنسی تأیید نشد”.

با این حال پسر جوان که دستگیرشده بود تحت بازجویی قرارگرفت اما منکر آزار و اذیت صاحب شرکت شد. پس از تکمیل تحقیقات قضایی، چهارابلاغ برای شاکی ارسال شد تا برای محاکمه حضور یابد. تا اینکه به دستور قضات، رسیدگی به این پرونده بدون حضور شاکی صورت گرفت.

صبح دیروز متهم جوان -کیوان ۲۴ ساله- در شعبه پنجم دادگاه کیفری به ریاست قاضی بابایی و با حضور قاضی تولیت -مستشاردادگاه- حضور یافت و محاکمه شد. متهم در اظهاراتش ضرب وشتم را قبول کرد اما رابطه جنسی را قبول نکرد.

بدین‌ترتیب با توجه به مدارک و اظهارات قبلی شاکی، قضات متهم را از اتهام تجاوز تبرئه کردند. بنابراین متهم با حکم قضات به ۹۹ ضربه تازیانه و ۲ سال تبعید محکوم شد.

میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال