صدور حکم ۲۵ سال زندان برای ۵ شهروند بهائي در تهران

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۱۰-۰۴-IranSOS پنج شهروند بهایی که از سال ۹۴ با قید وثیقه آزاد هستند امروز در محل دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام کلیشه ای “اقدام علیه امنیت ملی” محاکمه و هر یک به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

 

به گزارش هرانا، هلیا مشتاق، یاور حقیقت مهلبانی، نوید اقدسی، نوا منجذب قمصری و نگار باقری طاری از بازداشت شدگان سال ۹۴ که همزمان با ۱۰ شهروند بهایی دیگر ساکن مشهد و اصفهان دستگیر شده بودند و با قید وثیقه امکان آزادی پیدا شدند امروز در محل دادگاه انقلاب تهران محاکمه شدند.

در جلسه دادرسی امروز که با حضور وکیل مدافع در محل شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد متهمان “هلیا مشتاق، یاور حقیقت مهلبانی، نوید اقدسی، نوا منجذب قمصری و نگار باقری طاری” بر اساس اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و همکاری “به دفاع از خود پرداختند.

در پایان این جلسه قاضی مقیسه هر یک از متهمان را به تحمل ۵ سال حبس تعزیری در مجموع ۲۵ سال از بابت اتهامات مطروحه محکوم کرد. 

متهمان مدت ۲۰ روز مهلت دارند تا به حکم صادره اعتراض کنند. 

از مصداقهای انتساب اتهام مطروحه اطلاعی در دست نیست با اینحال بسیار مسبوق به سابقه است که شهروندان بهایی دلیل باورهای دینی خود مورد آزار و اذیت توسط دستگاههای امنیتی و قضایی قرار می گیرند.

لازم به یادآوری است صبح روز یکشنبه ۲۴ آبان ۹۴، ۱۵ دستکم تن از بهاییان ایران در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

پدیده ثابتی، سخنگوی جامعه بهاییان خبر بازداشت این ۱۵ شهروند بهایی را در همان زمان تایید کرد اما گفت، از دلایل این بازداشتها و همچنین نهاد دستگیرکننده، اطلاعی در درست نیست.

از جمله این بازداشتشدگان میتوان به صهبا فرنوش، نگار باقری، یاور حقیقت، نوید اقدسی، هلیا مشتاق، کیوان و پروین نیکآیین، یگانه آگاهی، عرشیا روحانی، ساناز اسحاقی، نیکا پاکزادان، فرزانه دانشگری و نغمه ذبیحیان اشاره کرد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال