رهایی سه زندانی محکوم به اعدام از مرگ

پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۱۰-۱۳-IranSOS سه زندانی که در سه پرونده جدا به اعدام (قصاص) محکوم شدند، با رضایت از اولیای دم و بخشش، از مرگ رهایی یافتند. به گزارش هرانا به نقل از ایران، زن جوانی که در جریان خانواده خانوادگی، با شوهر آشپزخانه به قتل رساند، پس از محاکمه به قصاص محکوم شد. اما در یک قدمی طناب دار، با جلب رضایت اولیای دم از چوبه درو گریه کرد.

سال ۹۱ جدال خونینی در یکی از محله های شهر ری رخ داد. اما مرد خانواده در دم جان زده و همسرش دستگیر شده است. او پس از اعتراف به قتل شوهر، در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و سرانجام با حکم قضات به قصاص محکوم شد.

زن جوان در مواجهه با تأیید نهایی حکم اعدام، خود را برای مرگ آماده می شود سرانجام با جلب رضایت پدر و مادرش از قصاص نجات پیدا شد.

این زن صبح دیروز درشعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران که به ریاست قاضی زالی و با حضور قاضی اسلامی -مقام دادگاه- برگزار شد به بیان آخرین دفاعیات پرداخت و گفت: «میدانم که اشتباه بزرگ شدم و بشدت هم پشیمان هستم. اما الان خدا را شاکرم که دوبار به من داده است. »

پس از اظهارات این زن، قضات وارد شور شد تا درباره این زن از نظر جنبه عمومی تصمیم بگیرند.

رهایی محکوم به قصاص نفس از طناب در همدان

به گزارش رکنا، با جلب رضایت اولیای دم، یک زندانی محکوم به قصاص نفس از طناب پیدا شد.

حسن محمد یاری دبیرکل زندان های هامدان اظهار داشت: “با تلاش و پیگیری مستمر مرکز زندان همدان، واحد کار و شورای حل اختلاف مركز قضایی، رضایت اولیای دم گرفته شد و مددجو ‘ی ك” از تونبد رها شد. “

وی اظهار داشت: “این زندانی به جرم قتل عمد نزدیک به پنج سال زندان محکوم شده و محکوم به قصاص شده است که اولیای دم از مجازات او گذشت”.

گذشت اولیای دم فرد محکوم به قصاص نفس از مرگ حتمی نجات داد

به گزارش رکنا، معاون قضایی رئیس دادگستری استان اردبیل گفت که فردی که به قصاص نفس محکوم شد با گذشت اولیای دم از مرگ حتمی نجات یافت.

شهباز ابراهیمی خوجین پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: “با همت و تلاش مستمر و شبانهروزی و مراجعه به تعدادی از اعضای شعبه اول شورای حل اختلاف مستقر در اردبیل مرکز مرزی فردی که به قصاص نفس محکوم شده با گذشت اولیای دم از مرگ حتمی نجات یافت “.

وی افزود: “متهم این پرونده که به قصاص محکوم شد پس از تأیید حکم اعدام و در مرحله اجرای حکم در شعبه اول اجرای حکم کیفری اردبیل از قصاص رهایی یافت”.

ابراهیمی خوبین بیان کرد: “این فرد که به اتهام قتل از سال ۹۳ تا کنون در زندان نگه داشته می شود، با تلاش از مسئولان و شورای حل اختلاف، اولیای ترور مقتول در تصمیم گیری خداپسندانه و قابل اثبات، از حق قانونی و شرع خود در اجرای قصاص نفس گذشتند و زندگی دوباره به خانواده و هدیه دادند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در امور شوراهای حل اختلاف استان اردبیل با قدردانی از همه اعضای و کارکنان شورای حل اختلاف که این کار بزرگ و ارزشمند برای انجام خداوند متعال انجام می دهند گفت: انتظار می رود همکاری و همکاری در این منطقه افزایش یابد .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال