رهایی پسر جوان از اعدام

سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶-۲۰۱۷-۱۰-۳۱-IranSOS- به گزارش شرق، پسر جوانی که متهم است هنگام انتقال به مرکز ترک اعتیاد مأمور این مرکز را به قتل رسانده است، با رضایت اولیای دم مقتول از چوبه دار رهایی یافت. این قتل حدود دو سال قبل اتفاق افتاد و اولیای دم آن زمان خواستار قصاص متهم شدند اما دیروز در جلسه محاکمه اعلام کردند گذشت می‌کنند.

 

متهم که آرش نام دارد به ماده مخدر شیشه معتاد بود به‌همین‌دلیل والدین او تصمیم گرفتند او را به مرکز ترک اعتیاد منتقل کنند. مادر آرش در تماس با یک کمپ از آنها درخواست کمک کرد اما آرش که قصد نداشت مواد مخدر را رها کند وقتی از این موضوع مطلع شد چاقویی برداشت تا در صورت مراجعه مأموران با آنها مقابله کند.

درنهایت زمانی که مأموران مرکز ترک اعتیاد رسیدند آرش با آنها درگیر شد و با چاقو ضرباتی را به یکی از آنها وارد کرد که این شخص سه روز بعد از انتقال به بیمارستان با وجود تلاش پزشکان جان خود را از دست داد. پس از آن اعلام شد ضربات واردشده و همچنین جاماندن تیغه چاقو در قلب مقتول دلیل اصلی مرگ او بوده است. به‌این‌ترتیب پرونده آرش به اتهام قتل عمد به جریان افتاد.

دیروز در جلسه محاکمه‌ای که در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، متهم که با رضایت اولیای دم مقتول از مجازات قصاص رهایی یافته بود وقتی در جایگاه ایستاد، گفت دقیقا به‌خاطر ندارد چگونه مرتکب قتل شد. او گفت: «من به شیشه اعتیاد داشتم و چند بار والدینم من را در کمپ بستری کرده بودند تا ترک کنم اما هر دفعه بعد از خروج از مرکز چون به افسردگی شدید مبتلا بودم دوباره سراغ مواد می‌رفتم. روز حادثه نیز مأموران آمده بودند تا من را باز هم به کمپ ببرند اما چون مقدار زیادی شیشه مصرف کرده بودم در حال خودم نبودم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد، فقط یادم هست زیر پای یکی از مأموران ترقه انداختم و در حالی‌که آنها گیج شده بودند با چاقو یکی‌شان را زدم».

متهم ادامه داد: «گفته می‌شود تیغه چاقو در قلب مقتول گیر کرده از طرفی گفته شده من سه یا چهار ضربه زده‌ام که این دو موضوع با هم تضاد دارد اگر تیغه چاقو گیر می‌کرد، طبیعتا من نمی‌توانستم چند ضربه بزنم».

آرش در ادامه اظهاراتش گفت: «من دو سال‌ونیم است که در زندان هستم و در این مدت مواد مخدر را کاملا ترک کرده‌ام. پدر و مادرم برای اینکه بتوانند رضایت بگیرند همه دارایی خود را فروختند و حالا هیچ‌چیز ندارند؛ به‌همین‌دلیل از قضات درخواست بخشش دارم و خواهش می‌کنم من را آزاد کنند تا زودتر نزد والدینم بروم».

بنا بر این گزارش، هیئت قضات به‌زودی رأی خود را درباره این پرونده اعلام می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال