ارسال پرونده یکی از معترضان به حجاب اجباری به دادگاه

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶-۲۰۱۸-۰۲-۱۲-IranSOS رییس‌کل دادگستری استان تهران می‌گوید پرونده یکی از متهمان “کشف حجاب‌های اخیر” برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است. او از تعداد دقیق پرونده های مشابه اظهار بی اطلاعی کرد. به گزارش هرانا به نقل از تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سئوالی در خصوص پرونده افراد دستگیر شده در اعتراضات اخیر و اینکه آیا تمام این پرونده‌ها به دادگاه انقلاب ارجاع می‌شود یا خیر اظهار کرد: “تعداد کمی از این پرونده‌ها به دادگاه انقلاب ارجاع شده است و اکثریت پرونده‌ها به عنوان جرم عمومی و در حد اخلال در نظم و تخریب و امثال آن که جنبه امنیتی از نظر دادسرا نداشته، به دادگاه‌های کیفری دو ارجاع شده است”.

این مقام قضایی ادعا کرد “از بازداشت‌شدگان متهمان اعتراضات اخیر در تهران، تا هفته قبل تنها یک الی دو نفر در بازداشت بودند.”

اسماعیلی در خصوص پرونده افرادی که بنابر اعلام پلیس به خاطر کشف حجاب دستگیر شدند گفت: “در این ارتباط تا الان یک پرونده به دادگاه ارسال شده است و از اینکه هم اکنون چه تعداد پرونده در دادسرا مطرح است، آمار دقیق ندارم”.

احتمالا اشاره این مقام قضایی به ارسال پرونده نرگس حسینی، یکی از معترضان به حجاب اجباری است که در زندان قرچک ورامین نگهداری می شود.

نسرین ستوده وکیل نرگس حسینی، پیش تر گفته بود موکلش در دادگاه گفته که از کار خود پشیمان نیست.

نرگس حسینی از دوشنبه هفته گذشته در زندان قرچک به سر می‌برد و برای آزادی او وثیقه پانصد میلیونی تعیین شده است. سه اتهام تشویق به فساد، رعایت‌ نکردن حجاب شرعی و تظاهر به عمل حرام به او تفهیم شده.

خانواده نرگس حسینی هم می‌گویند که به هیچ وجه امکان تامین چنین وثیقه سنگینی را ندارند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال