هفتاد و دو روز گذشت؛ تداوم اعتصاب غذای گلرخ ایرایی در بیمارستان

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸-۲۰۱۸-۰۴-۱۶-IranSOS- گلرخ ایرایی، کنشگر مدنی زندانی در بهمن ماه سال گذشته به طور غیرقانونی به همراه آتنا دائمی به زندان قرچک ورامین تبعید شد. این زندانی که در اعتراض به این انتقال دست به اعتصاب زده بود، در پی وخامت حال جسمی در شصتمین روز اعتصاب غذا، به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شده بود. خانم ایرایی پس از گذشت ۷۲ روز همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد. گزارش شده که وی از آغاز اعتصاب غذا دست‌کم ۲۰ کیلو کاهش وزن داشته و پس از انتقال به بیمارستان دیگر توان بلند شدن از روی تخت و راه رفتن نیز ندارد.

به گزارش هرانا، گلرخ ایرایی کنشگر مدنی زندانی پس از گذشت ۷۲ روز همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

یک منبع مطلع درباره وضعیت خانم ایرایی به هرانا گفت: “گلرخ ایرایی در شصتمین روز اعتصاب غذا به بیمارستان امام خمینی منتقل شده بود. همچنان در اعتصاب غذاست و در بیمارستان امام خمینی نگهداری می‌شود؛ ما به شدت نگران گلرخ هستیم؛ گلرخ دیگر توان راه رفتن ندارد و حتی نمی‌تواند به تنهایی از روی تخت بلند شود و برای دستشویی رفتن هم از دیگران کمک می‌گیرد”.

گلرخ ابراهیمی ایرایی همراه با آتنا دائمی دیگر کنشگر مدنی، ۱۴ بهمن ماه سال گذشته در اعتراض به انتقال غیرقانونی و ضرب و شتم خود توسط ماموران زندان اوین دست به اعتصاب غذای اعتراضی زدند، خانم دائمی در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه ۹۶، در پی درخواست جمعی از مدافعان حقوق بشر، پس از گذشت ۱۳ روز به اعتصاب خود که ۶ روز از آن اعتصاب خشک بود پایان داد.

خانم ایرایی نیز اعتصاب خشک خود را به اعتصاب غذا تغییر داد و در پی وخامت وضع جسمی در شصتمین روز از اعتصاب غذا به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد. وی پس از گذشت ۷۲ روز همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

این منبع نزدیک به خانواده گلرخ ایرایی پیش‌تر نیز به هرانا گفته بود: “گلرخ روز چهارشنبه ۱۴ فروردین ۹۷ پس از ۶۰ روز  اعتصاب غذا، در حالی که هوشیاری کامل داشته به دلیل آسیب‌دیدگی کیسه صفرا و پس از چند روز حالت تهوع و بالا آوردن زرداب، به بیمارستان منتقل شد. طی روزهای اخیر چندین بار به گلرخ سرم زده بودند ولی سرم دیگر جواب نداده بود.”

این منبع نزدیک به خانواده ایرایی در ادامه گفته بود “خانواده ایرایی به شدت نگران وضعیت فرزندشان هستند و خبر دقیقی از وضعیت وی ندارند.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال