ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم هجدهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو

چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۷-۲۴-IranSOS- روز سه‌شنبه ۲ تیرماه نیروهای امنیتی با بستن درهای ورودی امامزاده طاهر کرج از حضور شهروندانی که برای برگزاری هجدهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو شاعر معروف ایرانی گرد هم آمده بودند ممانعت کردند. اعمال این محدودیت ها و جلوگیری از حضور علاقمندان به این شاعر بر سر مزار او در سالهای اخیر مسبوق به سابقه است. به گزارش هرانا، روز سه‌شنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۷ نیروهای امنیتی با حضور در گورستان امامزاده طاهر کرج و بستن درهای گورستان این امامزاده مانع از برگزاری مراسم بزرگداشت هجدهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو شدند.

این دسته از شهروندان بر اساس برنامه ای خودجوش همزمان با سالروز درگذشت این شاعر قصد داشتند با حضور بر سر مزار او، تقدیم گل و قرائت اشعارش به روال معمول بزرگداشتی برپا کنند.

هر چند ماموران اقدام به بستن درهای امامزاده و ممانعت از ورود شهروندان به این صحن کردند اما گزارشی از بازداشت تاکنون دریافت نشده است.

احمد شاملو، شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار و مترجم ایرانی که در سال ۱۳۰۴ در تهران به دنیا آمده بود، روز دوم مرداد ۱۳۷۹ پس از مدت‌ها بیماری درگذشت.

شعرهای او که در ابتدا به سبک نیمایی سرود شده بود بعدها راه خود را پیدا کرد و پایه‌گذار سبکی از شعر نو شد که به “شعر سپید” یا “شعر شاملویی” موسوم شد.

لازم به یادآوری است سال گذشته نیز نیروهای انتظامی مانع از برگزاری هفدهمین سالگرد درگذشت این شاعر معروف ایرانی شده و دست‌کم سه تن از شهروندانی که در این مراسم حضور یافته بودند، بازداشت شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال