بخشش یک محکوم به اعدام در ملا عام، پای چوبه دار در کرمان / رهایی از اعدام یک زندانی در خوزستان

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۹-۱۰-IranSOS- دادستان شهرستان ریگان در استان کرمان گفت که حکم اعدام یک متهم به “قتل” که قرار بود صبح امروز در یکی از روستاهای شهرستان ریگان اجرا شود، با گذشت اولیای دم متوقف شد. بنابر خبری دیگر، معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان خوزستان گفت که “۲ خانواده رامهرمزی با تلاش شعبه ۲۱۰ شورای حل اختلاف ویژه عشایر پس از هشت سال اختلاف اولیاء دم از اعدام متهم به قتل فرزند خود صرف نظر کردند”.

به گزارش هرانا به نقل از صداوسیما، خانواده ریگانی متهم به “قتل پدر و مادر” مسن خود را پای چوبه دار بخشیدند و به وی فرصت زندگی دوباره دادند.

دادستان ریگان گفت: “متهم، پدر و مادر خانواده ای را سه سال قبل به علت اختلافات خانوادگی به قتل رساند و بعد از طی روال قانونی به اعدام محکوم شد”.

علی سخنگو افزود: “حکم اعدام قرار بود صبح امروز در یکی از روستاهای شهرستان ریگان اجرا شود که با گذشت اولیای دم متوقف شد”.

فرزند مقتولان هم گفت: “گرچه هنوز داغ پدر ومادرم را در سینه دارم و در این چند سال سختی‌های روحی و روانی زیادی متحمل شدم اما از متهم گذشت می کنم”.

شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های استان کرمان در جنوب شرق ایران است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان: پایان اختلافات ۸ ساله با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر/ گذشت از اعدام یک متهم

به گزارش میزان، زبیدی نیا گفت: “۲ خانوار رامهرمزی با تلاش دبیر شعب و اعضاء شعبه ۲۱۰ شورای حل اختلاف ویژه عشایر پس از هشت سال اختلاف با هم صلح و سازش کردند”.

معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان خوزستان اظهار کرد: “هشت سال پیش بین ۲ خانوار از یک طایفه در شهرستان رامهرمز اختلاف و درگیری رخ می‌دهد که در این درگیری یک نفر به قتل می‌رسد و متهم بعد از مدتی به نیرو‌های امنیتی رامهرمز معرفی و دستگیر می‌شود”.

وی افزود: “در طول این مدت بزرگان، خیرین و معتمدین زیادی برای حل و فصل وساطت کردند، ولی نتیجه‌ای حاصل نشد”.

زبیدی نیا در ادامه اظهار داشت: “با ارجاع پرونده اختلاف ا. به شعبه ۲۱۰ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، اعضاء این شعبه به این موضوع ورود کردند و بعد از چندین نشست و تشکیل جلسات متعددی با طرفین متخاصم، اولیاء دم وساطت را برای حل و فصل بین آن‌ها را می‌پذیرند”.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان ضمن تقدیر از اولیاء دم برای ایجاد حل و فصل این اختلاف بیان داشت: “خوشبختانه در جلسه‌ای با حضور قاسمی نژاد دادستان رامهرمز، بزرگان، ریش سفیدان، خیرین، سران عشایر، معتمدین منطقه و دبیر شعب و اعضاء شعبه ۲۱۰ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، اولیاء دم از اعدام متهم به قتل فرزند خود صرف نظر کردند و آن‌ها در حضور جمع هم قسم شدند که اختلاف و کینه را کنار گذاشته و با هم در منطقه زندگی برادرانه و مسالمت آمیزی داشته باشند و این پرونده بعد از ۸ سال کشمکش و اختلاف، منتهی به صلح و سازش شد”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال